venter april Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hei, jeg hadde innvitert til kake hjem hos meg siden min sønn fylte år noen dager i forveien. Jeg har to svigerinner og en svigermor, blant andre gjester har jeg innvitert dem også. Men den ene svigerinnen kom på besøk hos svigermor og ville ikke komme hjem hos meg og da kunne ikke svigermor gjøre det heller. Hun andre svigerinnen som kom fikk meldig om å gå til svigermor for de var samlet der og ventet på hun. Dette er min tredje graviditet og de har bare ett barn hver (altså svigerinner). Jeg vet ikke om de ble sjalu for jeg har større familie bedre jobb og høyere utdannelse. Jeg ble veldig lei meg etter dette og ringte svigermor og kranglet med hun om dette og sa at jeg aldri kommer til å glemme åssen hun lot dem sabbottere min lille "fest". Synes dere at jeg var urettferdig med hun? Hvordan ville dere reagert på slike ting? Akkuratt nå hater jeg alle tre, spesielt svigermor som var innblandet i dette. Jeg har lyst til å bryte all kontakt med begge to (altså svigermor og svigerrinen). Hjelp meg venter April08
bixit Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Ja uff... Dette var ikke bra! Synes ihvertfall ikke du overreagerte, best å ta sånt opp med en gang hvis en klarer. Det var jo forferdelig dårlig og barnslig gjort ovenfor deg og barnet ditt!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Herregud, dette synes jeg ærlig talt hørtes ut som en utrolig barnslig svigermor, og ikke minst noen svake, kjipe svigerinner... Jeg hadde sagt klart ifra hva jeg synes om det, og hadde nok sagt det til dem én for én (ellers rotter de seg jo bare sammen). Lykke til! Ps. Hvordan stiller mannen din seg til dette?? Det er vel hans familie..?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Hadde ikke brydd meg en kalori!! Hadde dem ikke lyst til å komme på besøk - greit det - men jeg hadde da heller ikke bedt dem ved en senere anledning.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Har du høy utdannelse? Høres ikke slik ut på formuleringen din, men...
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Unødvendig komentar, anonym 22:42!! Jeg er ikke helt fornøyd selv jeg. Sønnen min er nå 2 år og de har passet han 3 ganger!!!! Eller han har sovet der 3 ganger. MEN, de har dtotalt to barnebarn, han eldste er hos dem hvertfall annenhver helg. Det gjør meg irritert og skuffet. Hvorfor har de han og ikke vår? Er bare 2 år mellom dem. De leker flott sammen også. Forskjellen er at han er "skillsmissebarn" og faren bor i samme nabolag. Vi bor 15 min med bil unna. But anyway lissom??!!! Jeg er MYE alene, da sønnen hennes er på sjøen i lengre tider av gangen. Kunne kanskje stilt opp mer? Det har skjedd utallige ganger at de har sagt ja, også har hun da ringt samme dag og avlyst pga ditt og datt. Så, da gikk den planen i vaska..IGJEN!!! Er det mulig!!!??? Sist de sa ja, sa jeg: er du sikker på at du ikke ringer å avlyser nå da? Da ble hun snurt!! Kan ikke si noe til henne uten at hun blir fornærmet. MEN, så ringte hun kvelden i forveien...litt spak. Vi skal på campingbesøk til et vennepar vi (noen timer på dagen), så kan ikke passe alikevel. Da rant begeret over for meg (og jeg er en tolmodig sjel!!) Da sa jeg bare at du tør!! Det er da faktisk bare å ta han med, men siden jeg skjønner at dem faktisk IKKE VIL passe sønnen så er det like greit at de ikke tar han med. Det blir vel uansett pare pes for dere, sa jeg. Var kanskje litt frekk, men å bli dolket slik i ryggen gang på gang finner jeg meg ikke i. (det skulle jeg ha sagt). Samboer er ikke flink til å konfrontere mora si, så der får jeg dårlig backup gitt. Hva mener dere jeg bør gjøre? Hadde vært greit med litt hjelp fra dem siden jeg er alene så mye, men når dem ikke "gidder" er det jo ikke greit:( ..uff..dette ble langt... Håper i hvertfall samboeren din kan klare å ta ansvar her HI. Good Luck!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Etter endel om og men de siste 3 årene er jeg landet på at det beste er å ha en armlengdes avstand til svigers, det skjer noe når man blir svigerforledre: man blir teit, og jeg gidder ikke vær emed teitinger. MEN: hvis jeg føler de er kjip mot barna mine får de høre det, dvs hvis sønnen din er stor nok til at han ble lei seg da de ikke kom eller når avtaler brytes osv. så må man jo si fra,.Helt greit å gjøre det ellers også altså - du var ikke urettferdig uansett, men tenk over hva du gidder bruke energi på! for din egen del. Kanskje ser ikke de deg som en naturlig del av jentefelleskapet sitt i familien, men so what? hev deg over det ikke bli såra! legg ut neste gang du møter dem om hvor hyggelig det var i bursdagsfesten til ...(sønnen din). make sure du bruker navnet hans og så bursdagsfest, slik at de skjønner at de faktisk droppa barnebarnets bursdag for å sitte rundt kjøkkenbordet og skravle. Du er tøff. stå på.
mamma`n til nurk Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 La vær å inviter de neste gang, og hvis de lurer på hvorfor de ikke ble invitert kan du jo si det som det er... Hvorfor invitere når de ikke gidder å ta seg bryet med å komme???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå