Gå til innhold

Følelsesmessig KAOS :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har surret meg inn i et følelsesmessig virrvarr som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme meg ut av på en god måte.

Jeg har en jente på litt over to år med barnefar , vi var samboere i fem år, før jeg flyttet når jenta var et år. Han var ingen super far, skiftet lite bleier, gikk lite turer med henne alene, vasket ikke klær eller lagde mat. Jeg følte at jeg ville få det lettere alene og flyttet 5 minutter unna. Møtte alt for raskt en ny fyr fra samme omgangskrets, dette mislikte bf sterkt, men jeg tok lite hensyn til det. Bf tok bruddet svært tungt og har en periode kun hatt jenta en dag i uken for å prioritere andre ting. Meg og min nye kjæreste har hatt mye opp og ned, jeg har vært svært usikker på om dette har vært mannen jeg vil dele resten av mitt liv med og den sterke misnøyen fra bf har ikke gjort det noe bedre. For noen uker siden klarte jeg kunststykke å kjøpe hus med kjæresten på impuls 12 mil unna der jeg bor nå. De siste tre mnd har mine følelser for han sving fra dag til dag og time til time og jeg har gjort det slutt to ganger, allikevel klarte jeg å kjøpe hus med han, Hadde en samtale med barnefar i dag han ønsker nå å gjennoppta normalt samvær med sin datter (annen hver helg og hver onsdag.) Jeg vil for alt her i livet at bf og jenta skal ha et supert forhold. Jeg fortalte at jeg ønsket å flytte ut av byen for å starte et roligere liv. Dette ble selvfølgelig ikke godt mottat, spesiellt fordi jeg skulle flytte sammen med min nye kjæreste som han misliker. Når jeg hadde samtale med bf i dag tok jeg meg selv i å drømme om at det en dag skulle bli meg, han og jenta vår igjen. At vi skulle leve et rolig og bekymringsfritt A4 liv. Vi hadde det jo fint sammen, men det var jo også en grunn til at jeg tok skrittet og flyttet fra han. Nå sitter jeg her og lurer på om jeg fortsatt har følelser for han og samtidig har kjøpt hus med en annen som jeg er så usikker på. Tørr liksom ikke satse med han nye, når jeg vet at det vil gå ut over jenta mi og fars samvær og forhold, føler liksom at da brude jeg være 130 % sikker på at dette er en mann jeg virkelig ønsker å leve resten av livet mitt med. Dette med huset kompliserer jo virkelig saker og ting, hvordan få løst dette på en ok måte. Hva sier dere, burde jeg følge mage følelsen min som sier ikke flytt, tenk på jenta di og fars samvær med henne. Må hvertfall få kontroll på følelsene mine, for denne usikkerheten sliter meg ut, klarer liksom ikke å ta et valg. Tenker at jeg egentlig burde være alene en stund for å finne meg selv igjen, men det blir jo vanskelig med dette huset som er kjøpt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, hørtes trasig ut det der...

Håper du finner ut av ting!

*Trøsteklem*

Skrevet

Vet du, ingenting er umulig...vanskelig ja, men aldri umulig. Det er bare et hus, og hvis dere snakker med banken eller andre som har kunnskap om det, så kommer det garantert til å gå fint.

Synes du skal være alene med jenta di en stund, finne ut hva du vil og hvilke følelser du har for han nye og barnefar.

Hvis du allerede er usikker FØR dere flytter sammen er det nesten dømt å gå gale allerede nå...?

Skrevet

Hmmmm... For min del hørtes det ut som om du trenger litt tid alene uten kjæreste for å finne ut av hva du virkelig vil... Og dette med huset ja... hmmm veit ikke hva du skal gjøre med det... Er vel ikke noe angrefrist greier på huskjøp eller??? Du bør i allefall snakke med kjæresten din om det, helt sikkert ikke lett, men det burde du... Om han eventuelt kan ha det alene, eller om dere skal selge det igjen eller hva dere skal gjøre... Men du burde absolutt prioritere litt tid alene ja... Sikkert lettere sagt enn gjort, men jeg tror ikke du kommer til å finne ut av hvem du har følelser for og ikke i den situasjonene du er i nå....

Reagerte egentlig litt på at du sa han ikke var noen super far, barnefar... siden han ikke skifta så mange bleier, gikk turer alene, vasket klær og lagde mat.... Han kan vel være en kjempe god far selvom han ikke skifter bleier eller går tur med datteren deres??? Er jo så mye annet de kan gjøre og... Min samboer skifter heller ikke bleier, eller vasker klær, men han er verdens beste fra for datteren vår alikevel:)

Jeg veit ikke om du fikk noe særlig ut av svaret mitt, men har nå skrevet ned det jeg tenker når jeg leser det du skriver...

Vil samtidig gi deg en go klem og ønsker deg masse masse lykke til:)

Er noe som heter at "det ordner seg alltid for snille piker" så det ordner seg nok for deg også snart skal du se:)

Klem:)

Skrevet

Hmmm, ikke lett å være deg kan jeg tenke meg. Du har nok rett når du sier at du burde være alene en stund for å finne ut hva du føler for disse gutta..Ang huset.. Veit han du kjøpte hus med at du er usikker på forholdet deres? Du burde kanskje være ærlig å si at det gikk litt fort i svingene. Det er ingen angrefrist, men dere kan kontakte megler og høre hva dere kan gjøre med saken..Megleren kan evnt kontakte de som hadde bud under dere og høre om de fortsatt er interessert, så betaler dere mellomlegg. Evnt kan dere leie ut huset, men må da betale 28% skatt av leieinntekten siden dere ikke har bodd der( man må ha bodd der minst et år før man slipper skatt). Det tredje alternativet er rett og slett å selge huset igjen. Da må dere betale 28% skatt av gevinsten ved salget, men regner ikke med at det vil bli mye gevinst med markedet som er nå, og det stiger hvertfall ikke mye så kort tid etter at dere har kjøpt det. Det er 28% skatt av overskudd/gevinst ved et salg etter at meglerutgifter og andre utgifter er trukket fra.

Meglerutgiften ved et salg deler dere, så du kan jo trøste deg med at det "værste" som kan skje i denne saken er at du må punge ut med 30-40 tusen til megler..

Stakkars deg, skjønner godt at det er et kaos.. Men det som haster mest å finne ut av er vel hus-biten.. Kan være lurt å bestemme seg ganske raskt hva dere skal gjøre med det, da det ser ut til at boligprisene stagnerer og det er meldt enda en renteoppgang i september..

Skrevet

kan nye mannen din bo i huset alene?i såfall trur jeg nok han bør gjøre det å du bo for deg selv.å få sortert tankene dine.tror nok aldri det vil fungere med den nye mannen så lenge du har drømmer og savn etter bf.

lykke til

Skrevet

Takk for svar alle sammen, dere sier vel i grunn alle en ting - Ikke flytt og få tid alene. følger dette rådet jeg :-) Han jeg har kjøpt hus med vet om det jeg tenker nå, vi snakket om det sist uke, men han overbeviser meg gang på gang om at vi skal få det så fint. Så går det noen uker så vil ikke jeg mer.. At han ikke kan la meg gå..må jo ha noe selvrespekt. Har t.o.m. tilbudt meg og betale alt av tap, så han ikke skal bli økonomisk skadelidene av dette. Han kan ikke sitte på huset alene, må nok bare ta smellen på 30 - 40 tusen og prøve å selge huset med en gang. Trist hvis jeg må selge leiligheten jeg nå bor i for å få råd til å sitte med huset til det er solg, men men skal klare det også. Kan alltids bo hos mamma og pappa en periode. Tusent takk for gode råd :-)

Skrevet

jeg tror ikke det er barnefar du vil ha. Jeg tror bare de følelsene som nå dukker opp for han egentlig handler om at du er usikker på din nye kjæreste. Da er det lett å se blomster og grønne trær hos andre.

I mine øyne får du et veldig klart tegn på at du ikke er klar for noe nytt samboerforhold. Slik vingling og usikkerhet som det du føler nå, forteller meg at dine følelser ikke er sterk nok for den nye kjæresten din.

For å ta en sammenligning: Jeg var i et forhold hvor det var veldig mye frem og tilbake. Jeg tenkte at å vingle så tidlig er ikke bra. Hvordan vil det da utvikle seg, og har man noen fremtid sammen? Klarer man å holde sammen gjennom et langt liv når man er usikker i tidlig fase? Det er jo i tidlig fase at man skal være kjempeforelsket! Svarene for meg var: NEI! Jeg gjorde det slutt. Det gikk en tid og jeg fant mannen som jeg nå er gift med. Jeg har ikke vært usikker en eneste gang på at det er han jeg vil bo med, stifte familie med og gifte meg med!

Skrevet

dere kan evt høre med megler om noen de andre interiserte vil evt kjøpe huset.det gjorde broren min i lignede situsjon.gikk til neste man på listen sin å ringte å hørte med de.broren min måtte dekke mellomlegge da,men var visst verdt d.

Skrevet

hvis du bruker samme megler som dere kjøpte av kan du "presse" prisen ned iogmed at alle papirene på huset (takst og tilstandsrapport/våtromstest) fortsatt er gyldige og megleren kun må lage ny annonse og ikke får særlig mye jobb med et resalg..

Om noen år kommer du til å kunne le av at du impulskjøpte et hus ;-)

Lykke til:-)

Skrevet

Hvis du er så usikker, tror jeg ikke du burde gjennomføre dette. Det er ikke bra for datteren din å ha det ustabilt hjemme heller.

Magefølelsen skal man alltid lytte til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...