Surf & turf Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Er det flere som bærer her inne? Da tenker jeg i sjal, mei tai, formsydd o.l. Virker som det har blitt noen her i det siste:o)
Polyxena Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Ikke nå lenger, men jeg bar sønnen min mye i sjal tidligere. Nå har han ikke tålmodighet til å bli båret lenger, og vil bare løpe på egne ben. Jeg hadde aldri hørt om bæresjal tidligere, men så det på F&B-messen og lot meg overbevise. Har aldri angret, det var helt genialt å ha da han var liten. Kommer til å anbefale det til alle jeg kjenner som skal ha barn. Skal definitivt ha det igjen dersom jeg får flere barn!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Nja, jeg har både elastisk sjal og hjemmesydd Mei Tai, men jeg bruker det ikke sånn kjempemasse. Finner likosm ikke helt ut av når det er greit å brukde det? Ute kan det jo ikke brukes så lenge det er sol, regner eller blåser krafgig og dermed står en jo igjen med ca 2 dager pr mnd vi kunne brukt det hvor vi bor ute. Inne bruker jeg det bare dersom jeg trenger å gjøre husarbeid, lage middag el og han skal sove. Skal han ikke sove kan jeg ikke ha ham bærende på meg fordi at da enten sovner han likevel eller hylskriker fordi han vil se seg rundt og enda er litt liten til å bæres fremovervendt (3 mnd om 2 dager). Er veldig sjelden jeg kjører til butikker/kjøpesentre, men det hender jeg bruker Mei Taien der dersom jeg har et kort ærend og han skal sove. Når bruker du egentlig bæreanretningene?
MammantilKaja Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Ja jeg er veldig fornøyd og det er mini og;)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Snakka ikke du om ei som kun kom å vis oss litt forskjellige bæreting? Ha du ikke kunna ordna me d? Ikke d at æ klare å bær så my på sumogutten her men hehe. Vært arti, åsså har æ ett par venninna som synes d virke supert =)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 jepp:) klarer meg ikke uten sjalene mine.)
mammatiltulla Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Bar tidligere, men ikke nå lengre.. Skal nok ta vare på moby d'n min til nestemann:)
Maisie Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Har sjal og mei tai, og bruker dem hele tida. Mei taien er nok favoritten. Lillegutt roer seg når han kommer opp i den, både når jeg bærer på magen og på ryggen. Men jeg må helst bevege meg, ellers blir det litt kjedelig. Eneste gangene vi ikke bruker den, er når det var på det varmeste i sommer. Bruker den under regnklærne når det regner, og hvis det er kaldt, eller blåser, bare kler jeg litt ekstra på lillegutt. Hvis han er våken, er blir for kjedelig for ham i vogna, så da er det fint for ham å komme opp og se litt når vi går tur. Bærer kun mage mot mage. Hadde mei taien på da vi var og stemte i dag. Veldig greit å bare ha ham på ryggen da vi sto i kø. Så flere som kom kjørende, og så begynte å bale med barnevogn. Huff, så tungvint, da, hehe.
Surf & turf Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Jeg har et elastisk sjal, et par hjemmesydde mei tai, en ringslynge og en formsydd på vei i posten. Jeg bruker mest sjalet og det bruker jeg både ute og inne. Bruker det uansett vær, hvis det er sol tar vi på solbriller, regner det har vi paraply og er det kaldt kler vi oss bare litt ekstra. Bruker det på byturer og ellers hvis vi skal ut å gå en tur. Er vedlig fornøyd og eeelsker å bære rundt på lille jenta mi. Er så trist at jeg ikke visste om dette når gutten min var liten.
Surf & turf Skrevet 10. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2007 Det kan jeg selvfølgelig ordne med! Du klarer fint å bære lille D bare du har det rette bæretøyet:o) Når passer det for dere da?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 Men sitter ungene ders i ro oppi der da? Mini blir hysterisk forbanna av å sitte i både sjalet og Mei Taien inn mot meg dersom han er våken, han ser ikke nok rundt seg da. Jeg skjønte ikke helt det med regntøy jeg, lukker du jakken helt igjen over hele ungen da eller? Vis ikke blir det jo åpent over hode på babyen og da vil den jo bli våt? Paraply er ganske upraktisk når en skal hjelpe to andre små unger til stadigheter med ulike ting, så det utgår ;-) Og jeg føler ikke helt for å få sol i ansiktet på en liten baby, og det blir det jo selv med solbriller eller solhatt. Mener ikke å være negativ altså, for all del, men bare skjønner ikke helt hvordan dere klarer å bruke dem så mye :-) For meg føles det umulig å bruke utendørs nesten fordi det nesten kronisk regner her på vestlandet og inne er det jo ikke så mye vi går.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Har sjal og bruker det masse. Kjempe fornøyd.
Diva Muffin Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Jeg har mei tai, men den blir ikke brukt. Jeg trivdes veldig godt med den på, den er sydd av min mor og superbehagelig. Ungen trivdes ikke like bra. Det blir til at vi bruker babybjørn når vi skal rundt på butikker og sånt, der vil hun sitte litt lenger. Jeg tror vi gjorde en feil fra starten av, vi vente henne ikke til å bli bært i annet enn armene før hun var nesten 3 måneder. Kanskje det hadde vært annerledes hvis vi hadde prøvd tidligere.
fidelia Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Ja, jeg elsker bæresjalet mitt. Det var fantastisk å ha da jenta var mindre og gråt og gråt om kveldene. Sjalet var det eneste som hjalp. Og veldig fint å ha når hun trengte oppmerksomhet samtidig som storebror på 1,5 også trengte det samme. Og så fikk jeg gjort så mye husarbeid :-) Nå er jenta snart 7 mnd og jeg har begynt å bruke det mer og mer ute på tur. Blir bare mer og mer glad i det. I vogna hyler og skriker hun. I sjalet kan hun sitte leeenge, og sove litt hvis hun vil det. Jeg slapper mye mer av når hun ligger rolig inntil meg enn når jeg stresser rundt med en urolig unge i vogna. Så ja, jeg har blitt hekta på bæring! Og sier som en over her at jeg er lei meg for at jeg ikke visste om dette da storebror var liten. Babybjørnen fikk jeg ikke til å bruke...
Surf & turf Skrevet 10. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. september 2007 Sitter i ro ja, sovner som regel. Har du prøvd å knytte på rygg da? Får jo litt mer utsikt da:o) Hvis du har en stor regnjakke, så tar du bare den rundt begge to og en sydvest på hodet til babyen. Så finnes det regnponchoer også. Litt sol skader nok ikke tenker jeg, iallefall ikke nå på høsten. Så lenge jeg skjermer øynene så er jeg ikke bekymret. Men ikke alle blir helt fortrolig med bæring og sånn er det bare:o)
Maisie Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Nå har jeg ikke andre barn enn lillegutt, så sånn sett slipper jeg det å måtte hjelpe andre små samtidig. Men når det regner, så tar jeg regnjakken utenpå oss begge så langt opp jeg kan, til ca nakken hans. Bruker paraply av og til. Ellers har jeg sydvest til ham. Er det sol, så er det fram med solhatten. Finnes også bæreregnjakker og bærejakker og bæreponchoer. Men de er dyre da. Begynte ikke å bære før han var 4 måneder, og da var han urolig i starten fordi det var uvant. Men vi gikk noen turer ute, og han ble så opptatt av å se seg omkring at han roet seg fort. Nå er han rolig så snart jeg har knytt ham på meg. På magen skal han så langt opp at jeg kan kysse ham på hodet, og på ryggen knyter jeg ham langt opp så han får litt utsikt. Selv om han ikke sitter utovervendt, så får han med seg mye, og kan hvile hodet mot meg hvis han blir trøtt. Da skjermes han litt for inntrykk også. Har du forresten vært innom tettinntil.no? Det er et supert bæreforum hvor du kan få hjelp av erfarne bærere, og masse tips.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Samme når for meg, har ikke nå spesi planer. Bortsett fra neste torsdag, jobbtreff igjen
VinterSol+2 Skrevet 10. september 2007 #19 Skrevet 10. september 2007 bruker det om jenta er ekstra sugen på nærhet og jeg trenger armene fri, eller bare for kos og nærhet, særlig på handletur etc.. men brukte sjalet mitt mer når hun var nyfødt enn nå, tror jeg må skaffe meg en slynge eller noe, som er litt raskere.. og der hun sitter litt mindre trangt, hender hun blir utålmodig nå som hun er større (2,5mnd)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 11. september 2007 #20 Skrevet 11. september 2007 Vesla her nermer seg 7 mnd, og vi bruker ikke vogn i det hele tatt. Bærer i elastisk og vevd sjal, MT og ringslynge. Pønsker på både podaegi og formsydd sele også man må prøve alt som er! I sjal eller ringslynge kan man bære forovervendt i såkallt "buddhastilling", men da bør de ha litt kontroll. I sjal eller MT kan man knyte en høy ryggsekk, da ser babyene over skuldrene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå