elhingsto Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 hei har hatt rier siden kl 14 30 i dag begynte med 10 min og nå er det ca 4 min mellom men de er ikke særlig vonde! ringte føden i stad og fikk beskjed om å prøve å ta ett bad ! gjorde det og da var det 10 min mellom og når jeg gikkut økte det til 4-5 min i mellom og sånn har det vært siden men de er fortsatt ike veldig vonde! jeg lurer påhvor vondt skal det gjøre før det er fødsel på gang? noen som har noen eksempler eller erfaringer!
veslamøy Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 hei, jeg aner egentlig ikke i og med at jeg aldri har født før, men husker at ei venninde av meg lurte på det samme når hun hadde rier.. Da fikk hun til svar at om hun lurte på det var det ikke vondt nok.. Vil dermed tippe at du vet når de er sterke nok :-)
Neetamor-mednyspire Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 ville hørt med føden igjen.. rier er så forskjellige..
tullemor_til_snart_4 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Når det er 5min eller mindre mellom hver rie så er det på tide å komme seg på sykehuset. Skulle jeg ha ventet til det var vondt nok med førstemann, så ville jeg aldri kommet meg til sykehuset.
snart mamma til 4 <3 Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Heisann! Det er ikke noe å vente på. Dra på føden for å få de til å sjekke ant cm åpning! Åpningen kan ha kommet langt- helt uavhengg av smerten. Jeg hadde en del smert i forbindelse med åpningen- ei venninne av meg nesten ingenting, og hadde pressrier i bilen på vei til sykehuset (hodet vistes da hun kom fram!!). Mange jordmødre vil nok be deg om å dra hjem om det kun er 1 til 2 cm åpning, men HUSK at det er DU som bestemmer. Gjør det som føles best for deg. Er det veldig smertefullt og gjør deg utslitt, kan du også kreve epidural (anbefales ved uutholdelige smerter- men pressriene blir vanskelige å oppleve/få med seg da- blir pressing på kommando :-). Epidural forutsetter at ikke åpningen er over ca 7 cm (sysnes å huske at St Olavs satte en grense der)
Trønderjente82 Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Tanta mi hadde ikke en eneste vond rie før pressetrangen kom. Husk at dette oppleves forskjellig fra person til person så det er ikke sikkert du får så sinnsykt vondt. Lykke til:)
elhingsto Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 takk for svar jeg drøyde med å dra til sykehuset for riene avtok så jeg sovnetmen våknet ca hver time av smerter! men ikke mer enn hver time da! jeg har foresten 4 cm åpning som jeg har hatt i 14 dager snart! nå har det begynt igjen med ca 10 min mellomrom så da får vi se hvordan det utvikler seg er dritt lei av å bli sndt hjem skjønner dere så jeg reiser ikke før det gjør jævlig vondt! har heldigvis bare 5 min til sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå