trompetisten Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Spør sikkert dumt, men det får bare føye seg inn i rekken av alle dumme spørsmål på DIB. Kan hvem som helst få seg jobb som eiendomsmegler, eller må man ha skole? Skjønner at hvis man skal bli statsautorisert, så må man ha skolegang, men kan jeg (har bachelorgrad riktignok) søke jobb hos en eiendomsmegler?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Søk i vei! Det er mye personlighet det går på ogsa.. Men vær klar over sene kvelder og at du vil se lite til familien din i perioder, for du har ett budsjett og forholde deg til og det er tøffe tak innimellom!
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Det varierer vel litt hva de tar inn. Jeg vet noen meglere tar inn ufaglærte, mens noen helst vil ha noen med hvertfall litt seriøs utdannelse som kan være litt relevant for jobben. Men kjenner jo som alle til et firma som tar inn folk som kun har videregående og "drivkraft".
*Rutletutt* Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Kommer nye regler som sier at alle som skal kunne kalle seg eiendomsmeglere må være statsautoriserte (dvs skole) - tittelen statsautoriser forsvinner. Alle de som har jobbet som megler i mer enn to år får beholde denne tittelen, men må ta noe kurs først.
trompetisten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Takk Ja, jeg vet. Er veeeeldig langt i fra min drømmejobb, men nå har jeg strevd i snart 6 mnd med å finne jobb, så jeg seriøst søker på ALT. Og arb.ledigheten har aldri vært så liten.... *hrmf*
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Skønner desperasjonen:) ER selv arbeidssøker og det er ikke føy å høre "har du ikke fått jobb enda, men det er jo såååå lett nå" når de jobbene jeg har søkt har hatt mange mange søkere. Og jeg har søkt på mye, bare ikke butikk og helse enda. Siden det ikke er relevant ifht utdannelsen min.
trompetisten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2007 Jeg har begynt å gi litt f... i hva som er relevant. Søker på nærsagt alt mulig. Men jeg er lei av å gå å vente. Selv de "simpleste" jobbene får jeg avslag på. Heldigvis har jeg fått vært med i kampen om et par god-jobber, så jeg vet at jeg er nærme.... Blir seriøst deppa av hele greia
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Ja, jeg venter på at gutten begynner i bg 1. november og da er jeg offisielt lite kresen selv:) Må ha noe fornuftig å gjøre. Normalt å bli lei av dette, veldig normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå