Trollmora Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Håper det bare er fruktfluer/bananfluer og ikke den forhatte melmidden! Søpla ut 2 ganger om dagen og oppvaskmaskinen i stadig aktivitet sammen med støvsugeren. Nesten så jeg ønsker noen kuldegrader nå for å fryse ut krapylene.....
dritgrei hei hei! Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 også et glass med balsamicoeddik og zalo blanding på benker, også forsiktig med fuktighet... er det vått på benken blir de glade.... melmidd har jeg aldri hørt om, så det kan det umulig være ;-)))))))) det heter: det faens bananfluene.... he he he vi ble jo enige om å banne litt her inne i ny og ne, og de små tykke ekle fluene er helt klart i kategorien som kan omtales som "faens" ! :-))
Trollmora Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 ok- de faens fluene!!!! Melmidd er noen ekle flueskapninger som elsker mel og bosetter seg i alt som er i skapet, nøtter, rosiner, mel. Vi fikk det i huset for ca 1 1/2 år siden. Frokostblandingen til Trollfar kom flyvende ut av posen sin og det tok nærmere et halvt år å bli kvitt dritten! Elsker våte kluter og fukt som de hersens babanfluene. Men som nordlendinger så bør vi kanskje klare noen skikkelige uttrykk? ......no trur eg han tykje har sykla over Vestfjorn!!!!!!!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Melmidd har jeg ikke hatt, men disse små ekle bananfluene ja! Funket fint med en blanding av 50/50 med eddik og zalo i skåler strategisk satt rundt på benkene:-) Anbefaler blank eddik for da ser du de småjævlene når de har dykket ned i blandingen:-)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 velkommen i klubben,å takk for tips mot di ekle flyvende fjertene! Jeg bruker noe jeg kjøpte på felleskjøpet.funker godt.men skal prøve eddikblandinga å. "dæken hanj småfjærte,nu ska æ bi kvitj di" hehe =o)
dritgrei hei hei! Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 småfjærte minner meg mest om mormor! ha ha ha ha ha ha ha
Gjest Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 hehehe,hvorfor tror du jeg bruker den setninga der da? Jo...hadde ei småfjertende mormor jeg å =)))
dritgrei hei hei! Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 ha ha ha ha ha....sitt du hær å småfjærte???
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Hei. hjelpe den eddikblandinga mot sånne ekle svarte fete spyfluer også? Vi e djæ.... sk plaga med det. Trur kanskje det kjem av at vi bor på gård, men de treng no for svarten ikkje kom inn i huset! Må jo ha fluenett over vugga når lillemor skal sove i stua. Nu har det alltids roa sæ litt ner etter at sommeren gikk over til høst da, men forsatt e der nån individ igjen. PS: Trollmora, kor du kjem fra sia du nevnte vestfjordn. Den e jo ikke så langt unna mæ da. Bor i nærheta av Harstad...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå