Sessa ruger igjen... Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Da du skulle lære sønnen din å sovne av seg selv, brukte du den 5 min regelen? Altså gikk inn hvert 5. min. Sliter skikkelig med å få frøkna til å sovne i egen seng. Har vendt henne til å sovne ved siden av oss... (dumme foreldre). Lå han i sengen sin når du gikk ut eller sto han? Hvor lang tid tok det før han skjønte at det bare var å legge seg ned å sovne? Hvor lang tid bruker han på å sovne nå? Masse spørsmål, men begynner å bli litt desperat her!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Han brukte da sprinkelseng. Jeg lot ham få lov å ha noen leker i senga og forlangte ikke at han la seg ned til å sove. Han var nødt til å ligge under dyna når jeg sang god natt sangen, men så fikk han lov til å leke litt etterpå. Jeg gikk aldri inn til ham, men satt gjerne i naborommet. Jeg svarte ham hver gang han snakket til meg slik at han skulle vite at jeg passet på ham. Fremdeles så får han lov til å leke litt i senga, legger han heller litt tidligere slik at det blir tid til det. og må inn hver kveld for å tømme senga for leker. noen ganger kunne han leke i opptil 2 timer, andre kvelder sovnet han fort. Men han var 2,5 år når jeg virkelig bestemte meg for å få kontroll på leggingen, slik at han forstod at han kunne bare rope på meg. Av og til må jeg fremdeles si til ham : "Nå har du ropt på meg nok, jeg hører deg hele tiden, men nå vil ikke mamma svare deg mer" Bare spør mer så skal jeg prøve å hjelpe deg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå