alex83 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 hei, er student på siste året nå, å skal ha mitt første barn nå i februar. er det noen her som har full oversikt over reglene og om det er noen søknadsfrister osv jeg må passe på å rekke. hva må man passe på å ha iorden for å få fødsels stipend osv. takknemmelig for svar:)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Jeg er litt usikker selv på noen ting, men har en veldig fin link her: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=161734
Mamma'n til lille David Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 ringte lånekassa for noen uker siden og spurte om akkurat dette. mannen på den andre siden kunne fortelle at jeg skulle bare søke om vanlig stipend og fortelle i søknaden at jeg venter barn. når barnet er født må du sende inn søknad om fødselstipend og legge ved fødselsattest pluss permisjonspapirer i fra skolen =)
MC81 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Har snakket med lånekassen om dette også var det en sak i VG denne uken om akkurat dette. hvis du hadde krav på lån og stipend fra lånekassen de siste 6 mnd før du føder har du krav på fødselsstipend fra lånekassen. I dette fødselsstipendet mottar du også ca 1300 kr i forsørgerstipend, er far også student og har barnet minimum 40% har han også krav på forsørgersstipend. Eneste krav for å få dette er at man har krav på lån og stipend de siste 6 mnd og at man ikke tjener mere enn inntektsgrensen satt av lånekassen!
alex83 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2007 takk for svar, men jeg har allerede søkt på lån og stipend for høst og vår før jeg ble gravid. noe tips da??
MC81 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Jeg har også gjort det og fått det innvilget. Du må allikevel sende de søknad om fødselsstipend! Tror søknadsfrsten for det er 15 mars for 2 semester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå