Gå til innhold

HJELP!!!! Hvordan strikke vrange masker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt glemt hvordan jeg strikker vrangt og får jo ikke til vrangborden jeg skulle lage... grrr er det mulig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å forklare... Men du hiver tråden over maska, og så tar du å strikker den... eeeh, elendig forklaring, men vet ik hvordan eg skal forklare annerledes...

Skrevet

Ta høyre pinne inn under tråden som er på fingeren din før du stikker den inn i maska...så vrir du pinnen tilbake og tar med tråden igjen som om du stirkker vanlig på en måte.. du må altså kaste på tråden to ganger. Gud så vanskelig å forklare.. hehe

Skrevet

gjorde jo nettopp det..

er du en sånn som kaster på tråden, eller en sånn som tar den opp fra fingeren? Iallefall... du har strikkepinner i høyre og venstre hånd, og tråden ligger over venstre pekefinger.. ta pinnen i høyre hånd og stikk den under tråden på pekefingeren..så tar du å strikker maska normalt.. altså du vrir tilbake og henter tråden og drar igjenom...

Skrevet

jeg fatter ikke at jeg ikke får det til. He he, riktignok fem år siden sist men likevel... Skal tråden ligge på samme side av strikketøyet som når man strikker rett???

Skrevet

Ta tråden foran strikketøyet istedet for bak. Strikk deretter masken bakfra. Stikk høyre pinne inn i masken og hent tråden. Altså som en rettmaske, bare at du sitter på andre siden av strikketøyet...

Skrevet

la meg prøve:) Hehe hvis du legger tråden over pinnen forran maska du strikker, også strikker du maska baklengs på en måte:) skjønner??? stikker pinnen gjennom maska fra høyre istede for fra venstre (som du gjør når du strikker vanlig) også tar du med deg tråden og drar igjennom... hehe:)

Skrevet

Ja på samme side.. eller bak da som det blir hos meg iallefall. Gjør som jeg sier da.. hehe... høyre pinne skal inn mellom tråden og pekefingren din på venstrehånd og rett inn i maska..bare lat som tråden ikke er der når du henter tråden på nytt fra fingen og strikker helt normalt.

Skrevet

Tusen tusen takk. Jeg må bare få guttungen i seng igjen så skal jeg fortsette. He he tung å fårklare ting til i dag ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...