Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Bestemoren min fortalte meg at jeg ikke måtte finne på å spise fårikål i løpet av svangerskapet (riktig nok er hun vel flink til å overdrive) hehe.. Men hun hadde spist dette, og dagen etter bar det av sted til sykehuset, og min mor ble født.. Kanskje det bare var tilfeldighetene?? Noen som vet noe eller?? DIGGER nemlig fårikål, og har så lyst på det.........
twoboys & a girl Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Sikkert bare tilfeldig. Har spist fårikål (sikle) flere ganger. Så kos deg du:o)
håper på fulltreff Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Har aldri hørt at det skulle være noe problem. Alle som føder for tidlig (og alle andre også) har noe til middag dagen før. Går jo an å skylde på hva som helst for å si det sånn... Vet bare at all maten man spiser skal være stekt eller kokt for å unngå farlige virus/bakterier. Kos deg med sau i kål...
strekkmerketrollet Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 det skal strengt talt ikke vere noe i veien for at gravide kan spise det!! Ammende derimot skal vere litt forsiktig i begynnelsen (har med kålet å gjøre) =)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Heheheheh.. Selvfølgelig har alle spist noe dagen før.. Hadde hun spist kjøttkaker, hadde jeg vel fått beskjed om å ikke spise det å.. Så.. Hehe.. ;o)
Smellt P. Tjukka Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 For no tøv ;-) Men for all del ikke spis / eller spis hvis du er nærme termin risengrynsgrøt med kanel , for jeg fødte dagen etter jeg hadde spist det ....
petite fleur Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Tror nok det er bare tull ja.....Men minte meg på en venninne som spiste får i kål til middag, og sønnen hennes ble født tidlig neste morgen. Da hadde hun kastet opp store deler av natta før fødselen, og til dags dato klarer hun ikke lukta av får i kål... Så det kan kanskje være eneste grunnen - at du får stygga på det fordi du kaster sånn opp!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Jeg har spist fårikål hele helgen, og har ikke merket noe.. Er nok omtrent det samme som når ei venninne kom til meg med at "Du må IKKE spise jordbær" og "Du må IKKE spise lakris" for da får babyen i magen det vondt... Spis og kos deg du. Hadde nok stått på sidene til mattilsynet om det var riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå