Gå til innhold

For mye kumelk.. Hva kan skje da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det anbefales ikke mer enn seks dl melk ( kumelk) for de minste..

Lurer egentlig bare på hvorfor?

Og hva skjer om de får i seg mer??

Jenta mi har vært syk og ikke hatt matlyst men drukket melk.. Fått i seg litt over anbefalt mengde.. farlig det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De begynner å raute i stedet for å snakke.

Melk til små kan være allergifremkallende, men det æ'kke sånn at de stryker med om de får i seg for mye en dag eller tre.

Skrevet

Tror det kan være litt hardt mot magen. Jenta mi drakk llitt i overkant mye melk en dag, og hun fikk skikkelig magekramper..huff :-(

Skrevet

kan få veldig løs mage veit jeg.. men kumelk er ikke sååå bra at de bør drikke så mye hver dag.

Skrevet

Har hun begynt å raute ? Hvist ikke så er det ikke farlig ;O)

Tjjjiiihhiii .

Seriöst det er noe med at det ikke er bra med for mye kalk - kalk er jo i mye av det man spiser også. En veninne er lege og hun sier at melk å drikke er kun for kalver og bebiser. ............ Husk yoghurt og ost er jo melk det og :o)

Skrevet

Lite rauting her i gården.. Og hvis så, er det sikkert meg dere hører!!??!! :-)

Kan nok stemme med de magevondtene ja.. Vanskelig å vite om det er det eller det når de ikke er i form!

Takker i hvert fall for svar!! :-)

Skrevet

Jeg trodde det bare gikk ut over matlysten, jeg. Vet iallefall at snuppa vår veldig gjerne drikker seg mett på melk, og derfor må vi begrense inntaket. Hun får ca. 5 dl. i døgnet. Blir det for mye melk og for lite mat får de for lite jern og vitaminer i seg.

Skrevet

De kan drikke seg mette på melk som inneholder litt lite av det de trenger av næringsstoffer i fh til annen mat.

Og har hørt at melk kan forhindre jernopptak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...