Gå til innhold

FULLMÅNE:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt det før?At når det er fullmåne så er det stor sjanse for at man kan føde?Jeg er ikke særlig overtroisk av meg,men når man er nerme termin og passe føde klar,så hadde det passet bra at gullet kom i natt....he-he:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies vell at det er flere fødsel på sykehusene når det er fullmåne. Så lov å håpe da:) Er d fullmåne i natt altså?

Skrevet

Nei, det er ikke fullmåne i natt. På kalenderen er månen farget helt sort i morgen. Jeg mener ganske bestemt at det betyr at det ikke er noen måne. Fullmåne er det ikke før den 26. sept..... (Det er markert på kalenderen med en ring uten farge i......)

Eller tar jeg helt feil????? (at det er motsatt, slik "vekten:)" tror...)

Skrevet

Det er en begynnende måne. Høyre kant av månen er opplyst. En tynn smal sigd, bøyd som et komma (komma kommer).

Så blir den gradvis større (bredere), natt for natt. Og omsider blir den fullt opplyst av sola (hel).

Skrevet

De sier det. Jeg fødte når det var fullmåne sist, 9 dager over tiden.

Var ikke så mange fødsler som skjedde da, ennå det var kø i utgangspunktet. (Utrulig mange barn som blir laget i juletider:))

Skrevet

det stemmer det at det er en sort prikk på kalenderen min....trodde det var fullmåne jeg. men 26 sept er jo heller ikke lenge til da. jeg har ikke temin før 3 okt. men er det noen som har opplevd at denne teorien stemmer? eller er det egentlig bare no tull fra gamle dager?

Skrevet

Jeg spurte om dette på sykehuset, sist jeg fødte (noen dager ETTER fullmåne). Jordmødrene der hadde ikke hverken erfart eller sett noen statistikk på dette... Så jeg tviler før jeg ser vitenskaplig bevis.

Men astrologene er heftige på å spre denne myten, og søker du litt på nett så står det konstatert som et faktum mange steder. Men jeg ha som sagt ikke sett noe vitenskaplig bevis (telllinger).

Skrevet

stemmer at full måne er 26 sept, for det er dagen før min termin...=)

På vårt sykehus er det statistikk på dette som henger på dagligstua og JA det ser ut som at det er flere fødsler rundt fullmåne:) Og det kunne de bekrefte jmene også...:)

Skrevet

Dessuten så sier faktisk mamma at de dagene det er fullmåne, så skjer gjerne fødselen når det er FLO SJØ. Dette gjelder visst uansett... Altså, dersom du føder en dag uten fullmåne også, så er sannsynligheten størst for at babyen er ute når det er flo sjø....

(Stemmer på både meg og lillebror.... Vi var begge ute tett etter tidspunktet for flo sjø.)

----- Meeeeeen..... Det kan jo være bare gamle myter da.... Morsomt å følge med likevel ;o)

Skrevet

å jada , snakker du med eldre damer så er det gjerne full måne eller det skal være flo sjø

Skrevet

Jeg fødte da det var fullmåne. Ble fortalt at det var eksra mange på vakt da. Vi var iallefall mange som fødte da jeg gjode det. Lå å ventet på ledig fødestue.

Jeg tror det er noe i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...