englegull Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Har noen erfaring med denne hunderasen? Vi har så lyst på hund, og vil derfor høre andres erfaringer, både på godt og vondt. Har ikke hatt egen hund før, så vi ønsker oss en lettlært og "enkel" hund.
Diva Muffin Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Det må være den mest barnevennlige hunderasen som finnes! Svigerinna mi har hatt to, den siste døde nylig. Rasen var ganske svak før, men ved selektiv avl er de fleste svakheter avlet bort, men de kan nok fortsatt være plaget med øynene. Jeg har egentlig ikke noe vondt å si om dem. Liker du små, glade hunder så er de perfekt. Har lyst på en rød sånn selv Tror de er fine førstegangshunder også.
Gjest ->>- Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Min bestemor hadde en slik et par år tilbake. Den var, og rasen er generelt så vidt jeg har skjønt, svært barnevennlig, lettoppdragelig og grei å ha med å gjøre. Svakhetene er i hovedsak at den har litt svak helse, men dette har kommet seg de siste årene - du kan likevel ikke regne med at den blir av de aller eldste bikkjene, og at den krever litt pelsstell. Absolutt en anbefalt førstegangshund.
Cat.68 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Åhhh denne rasen kan jeg varmt anbefale, vi har 2 og de er det skjønneste vesen man kan tenke seg. Svært barnevennelige og milde hunder. Denne rasen har lett for å få hjerteproblemer så det er viktig å se til at de ikke blir overvektige (noe disse lett blir) så man må være nøye med hvor mye mat dem får og ikke skjemme de bort med godis. Overvekt blir en ekstra belastning for hjertet. Vår eldste er 10 år i år og har en veldig god helse fordi vi vært nøye med dietten altid. Ellers er beregnet levealder på Cavalier 10 år + -. Som sagt, gå for denne rasen du, det er nydelige og snille hunder.
englegull Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Ååå, dette var koselig lesing. Da blir det nok cavalier på oss etterhvert:-) Får bare sørge for å finne en god og seriøs oppdretter, og at valpens foreldre har god helse. Har lyst på fargen blenheim!:-)
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 nå sitter jeg her med gåsehud og tårer i øynene svigerforeldrene mine hadde to sånne når jeg ble sammen med sambo. de var de snilleste hundene i verden!!! trixi døde for 8-9 mnd siden, og faro døde for 2-3 mnd siden. nyrene på tispen (trixi) og hjertet på hannen (faro)... de ble begge to 11 1/2 år gamle de bjeffet aldri, kranglet aldri og holdt seg unna nicolai... perfekte familiehunder som er veldig kosete. anbefaler dem på det sterkeste, og vil også komme med et tips: gi hunden din laks hver uke, det holder hjertet i storform!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå