♡ Rødhette ♡ Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 han er 22 mnd og er blitt total vrang til tider.. Jeg kan enkelte ganger bruke over en halvtime på og bytte en enkel bæsjebleie f.eks.. Han nekter plent.. Slår seg total vrang.. Få han inn i bilstolen er et fullstendig helv... til tider.. Spenner seg totalt i bue og må "tvinge" han ned.. Når vi har kjørt litt lirker han armene ut så han nesten ikke er sikret i det hele tatt.. *frustrert* Han er jo ikke ordentlig sikret da!?!? =( Egentlig det aller aller meste til tider er galt.. Han er i tilegg ganske stor.. over 17 kg.. Og å kjempe med han på armen eller holde han fast i det hele tatt er veeldig slitsomt.. Noen med gode råd til meg?? Hvordan jeg kan ta han slik at han skjønner at han ikke vinner??
Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Når han lirker armene ut, slik at han ikke sitter sikkert i bilen, da hadde jeg stoppet bilen og blitt stående! Jeg hadde ikke kjørt en mester før han hadd satt seg pent ned, og holdt selene på. Delvis fordi han IKKE skal få viljen sin, og delvis fordi de langt fra er sikkre i bilen når ikke armene er inni selene. Hver gang han lirker seg ut selen, stopp og bli stående. Skal love deg han blir fort lei, og ikke gidder mer. Ikke gi han noe særlig oppmerksomhet heller, bare stopp og forklar hvorfor du har stoppet, snu deg og vent til han er ferdig med trassingen. Sånn ellers når det gjelder trassing så tror jeg det bare gjelder og være en hard nøtt! Ikke la deg knekke! Ikke la han få viljen sin og vær veldig bestemt. Tror også det er lønnsomt og gi barna beskjed litt i forkant hva som skal skje, som f.eks si " Du kan leke litt til, men om ikke så lenge kommer mamma og henter deg. Da skal vi spise kveldsmat, og så er det natta". Dette fungerer veldig godt hos oss. Trassen blir ikke så voldsom da, når hun er litt forberedt. Traa er noe forbanna herk! Hehe.. er der selv )
♡ Rødhette ♡ Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Vi sier alltid fra på forhånd hva vi skal gjøre.. Så på nanny.. he he..;o Men det funker ikke helt bra nei..=( Er visst en rimelig hard nøtt han sønnen min også.. Tilogmed hs sa at denne gutten var det tak i.. Spurte om litt råd der nede for en stund siden..=)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Persnoligheten har jo også selvsagt sitt og si. Noen barn har jo i utgangspunktet mer temprametn enn andre, og da blir kansje trassen værre også? Min 3,5 åring er i grunn ei fornuftig og "flink" jente, så trassen hos henne er ikke så vanskelig og takle i den måte at hun forstår og tar til seg det vi sier til henne. Er værre med 1 åringe, jeg gruer meg veldig til hun komemr i samme alder, for hun ruller seg rundt og denger hodet i gulvet når vi sier "Nei!".. hun som 3 åring!! Huff! :s Mitt beste råd er bare og være hard og bestemt. Så får tiden ordne resten, selv om den er en tålmodighetsprøve uten like, til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå