Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 man kjöper ull undertöy til ungen når tröyen er bomull inn mot huden og ull ytterlag ??
Solskinnsjenta Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 hjelper mot kløe at trøyen har bomull innerst
så var vi 4 Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 er ikke alle som tåler ull direkte mot huden. og ull varmer for det om det ikke sitter innerst, men litt av hensikten med ulla er jo borte da.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Nussepus: jeg også trodde det var ull mot hud som isolerte best ja. Så skjønner det bare i den forstand at noen ikke klør av de med bomull, men det isolerer kanskje en del bedre enn bare bomull allikevel da?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Ja skjönner godt at ikke alle tåler eller liker ullen rett på kroppen. Men lette jo som fy idag for å finne ull undertröye til dattern min - fant ut at joha hadde det og en butikk som förte merket - kjöpte ulltruser også til dattern.
prekæs Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Nå snakker jeg for meg selv. Er mye ute i all slags vær, til tider løpende i ti kuldegrader. Bruker som regel bomull innerst og ull i midten og vindtett ytterst. Fryser som regel aldri. Likevel så kan ull absorbere langt mer fuktighet uten å virke klamt. Opptil 50% sin egen vekt, faktisk, i motsetning til bomull som føles klamt før 20%. Derfor er ull innerst best, men klør det, så mener jeg bomull er et godt alternativ.
Mom2Two Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Jeg har hørt at de ullklæne med bomull innerst, er det samme som kun å ha på bomullstøy. Med andre ord ingen vits...
camz Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Vet at Cubus hadde ull med bomull innerst og ull ytterst, men ser ut som de har sluttet med det, vet dere hvor man får tak i det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå