Gå til innhold

Kynnere, mensmurringer, nedpress... noe på gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 10 dager igjen til termin nå, og de tre siste nettene har jeg hatt kraftige kynnere/mensmurringer som jeg har kjent både i magen og ryggen. De har ikke vært så veldig vonde, men de har tatt godt i. De har kommet regelmessig noen timer med ned til 4 min. mellomrom, men så har de dabbet av igjen, og når morgenen kommer har jeg ikke hatt annet enn vanlige kynnere.

Har hatt bekkenløsning i mange måneder, men idag ble det plutselig verre enn det har vært noen gang, uten at jeg gjorde noe spesielt. Har også kjent en del nedpress idag.

Noen som har opplevd noe liknende? Hvor lang tid tok det før fødselen var ordentlig igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er 37+6 på vei og har hatt det akkurat som deg de to siste nettene. Det var som jeg skulle ha skrevet innlegget ditt selv =)

Lurer også veldig på om det skjer noe snart.. Det rare er liksom at jeg bare har hatt vanlige kynnere når morningen kommer..

Noen som kan hjelpe oss??

Skrevet

Hiver meg på denne!

Kjennes som hele ungen er på vei ut og som jeg får støt.

Siste 2 dagene har det blitt værre.

Var hos jordmor i dag, og hun trodde ikke jeg kom tilbake om en uke.

Det sa hun vel og merke forige uke og siden jeg hadde 2cm åpning og var moden men.. Håper hun har rett denne gangen.

Håper noen har erfaring, kan ikke huske fra sist..

Lykke til, til oss:)

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg det slik bare en natt, og så gikk vannet om morgenen, og lille gutt ble født kl. 18. Derfor synes jeg det er litt rart og frustrerende med flere dager med disse kynnerene som ikke blir til rier...

Skrevet

er som hun over skriver at dette kunne jeg nesten ha skrevet selv. er 38 uker idag, og i går hadde jeg kynnere som var regel messige, men som dabbet av... Var ganske vonde, men tror dette er modning:)

Skrevet

Hmm.. mange som har det sånn tydeligvis =)

Hvor regelmessige var kynnerene dine før de dabbet av? Jeg hadde kynnere hvert 6 minutt lørdag natt også ga det seg til morningen igjen. Og i går natt var det ikke regelmessig i det heletatt.. Bare vonde kynnere, med nedpress og mensmurringer..

Modning ja.. Hmm.. hvor lenge kan det holde på??

Skrevet

De kom hvert 3.-4- minutt, og slik holdt det på et par timer, men så dabbet det av. I natt har det vært helt rolig...

Skrevet

Sånn følelse kan begynne tidlig, jeg var på føden på fredag allerede i uke 34.... så det er vel en form for forberedelse til fødsel og ikke noe indikasjon på at noe er på gang der og da.

Man må nok smøre seg med tålmodighet og bare vente og se :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har hatt det slik i 2 uker, men det skjer selvsagt ingenting, om morgenen er det som regel bra, så kommer det litt tilbake i løpet av kvelden... Var innlagt med rier i uke 32, som ble stoppet med drypp.. Håper virkelig det skjer noe snart, for jeg er lei av å vente. Har egentlig 1 måned igjen til termin, men pga alle plagene så vil jeg bare bli ferdig nå...

Skrevet

Haha.. Jeg har det slik i tre uker nå og er like gravid her jeg sitter! Begynner å gi opp håpet om at babyen kommer den nærmeste tiden. Kommer sikkert til å gå overtid.. Men når det er sagt er det ikke alle som går slik, mange går rett på sak, og det skal liksom være tegn på at kroppen forbreder seg. Lykke til!!

Skrevet

For tre uker siden fikk jeg dessuten vite at jeg hadde 2 cm åpning og at jeg var moden. Kunne føde når som helst..... men neida! er self glad for at det ikke har skjedd noe før nå, er i uke 38 nå, men nå føler jeg at det kan skje snart.

Skrevet

Hatt mensmurringer og kynnere i hele natt. Er 38+1. Og er kvalm.. Men det er tydeligvis flere som har det likedan. Er vel et tegn på modning da. Godt å høre at det er flere som ha det likedan :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...