Supermamma85 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg er 14 uker ifølge legen, men har kjent liv i 2 uker nå. De siste dagene kjenner jeg det sterkere og oftere. Kjenner toppen av livmoren min rett under navlen. Syns det da er rart at jeg bare skal være 14 uker. Må også få med at det er nr 3.
Supermamma85 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. september 2007 Glemte noe.. Kanskje noen av dere vet hvor livmoren skal være i hvilken uke og når man kjenner spark best. Jeg skulle jo selvfølgelig vite selv, men man glemmer jo så lett. =) Håper noen kan si hva de tror..
Sunniva78 har to små Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Hmm, dette står i en bok jeg fikk av jordmor: 14 uker: Toppen av livmoren er nå høyere enn hoftebena og kan som oftest kjennes mellom åtte og ti cm under navlen. Hvis du kjente liv i uke 12, så er det igrunn litt rart, for da er CRL kun 52mm, og vekten til fosteret er bare 10-20 gram. Så jeg vil vel tro at du har koommet lenge enn 14 uker, men på en annen side så vokser livmoren raskere når du har fått barn fra før. Sååå, det er ikke lett å si gitt!!! KAnskje greit å få tatt en privat Ul så du får vite litt mer sikkert?
Supermamma85 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 Takk for svar! =) Ja, trur nesten jeg må få tatt en privat UL.. Skal ikke på den ordinære før 12.oktober. Det er jo en evighet til! Med min nr 2, så begynte jeg å kjenne litt bobbler i uke 14. Så jeg syns også det var rart at jeg kjente liv i uke 12.
Kammie 3 barnsmor:o) Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg er gravid med mitt andre barn, er selv 14 uker på vei idag. Jeg har kjent liv i ca to uker nå. Har lest flere steder at når man er gravid andre gang++++, så kan man kjenne liv på denne tiden. Jeg har termin 12 mars, enn du? Skal på en ultrlyd neste tirsdag, å det gleder jeg meg masse til:o)
januarbaby:-) høygravid Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 jeg tror du er mye lengre med dine beskrivelser..iallfall 16 uker. Har du ingenting å gå eter sånn ca?? Jeg ville ha tatt ultralyd... Spark skal man ikke kunne kjenne før i uke 14 ca da livmoren kommer "opp" fra kanten av skambenet. Jeg kjente liv i uke 17 og er annengangsfødende.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 andre barn på vei..inne i mi 14 uke...termin 17 mars,,,
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 andre med meg oxo....23 uker snart...
ida79 Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 jeg er veldig usikker, men sånn omtrent 17-18 uker, venter nr 3.
Galskapens overhode Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Jeg er 17+1 nå.. Kjente liv fra uke 12 +3 selv.. Nå kjenner jeg kraftige spark hver dag.. Et var til og med vondt tidligere i dag. Livmor ligger hos meg kant i kant med navlen nå. (Er 2.gangs)
Supermamma85 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2007 Takk for svar alle sammen. Jeg har termin 13. mars. Er ganske sikker på at jeg er kanskje 2 uker ekstra vei. Det stemmer bedre med mine egne beregninger. Tenkte jeg skulle ordne privat Ul, ringer i morgen jeg. Så slipper jeg å tenke så mye på det. ;-)
Athina' Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Jeg kjente også liv i uke 12, er andregangsfødende. Men jeg synes livmoren din ligger høyt så det kan jo hende at det er flere inni der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå