NoraNora Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 ser mange mødre skriver at de ikke kunne sett barna bare i helgene, men tenker dere da på at fedrene har det sånn? Og hvordan kan dette da rettferdigjøres?
camilla^ Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Jeg synes ikke vi mødre har noe mer rett til å ha ungen mer enn hva mannen skal ha de. Så fremt det ikke ligger noen gode grunner til grunne. Min mann har ugnene 50/50 og hun ene er her mer. Kommer stadig hit etter skolen osv. Dette syns jeg er kjempe bra. Mine barn kunne dette ikke gått med. Barnas far er syk, så derfor har vi ingen fast ordning. Har på papiret, men det blir ikke oppfylt. Det ser jeg heller ikke noen grunn til å stresse med, bedre barna er der når han er frisk nok til det. Hvor mye eller hvor lite har liten betydning, så lenge de har det bra når de er der. Hadde jeg hatt en frisk ex så hadd jeg ikke hatt noen problemer med å la ungene være der 50/50 og også kanskje mer. Jeg syns ikke jeg har noe mer krav på de enn pappan.
NoraNora Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Det er vell heller få som tenker som deg. synd egentlig...
rampetrollet Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Vi har 50/50 deling og fungerer bra Blir irriterte på folk som kritiserer denne typen ordning uten å egentlig vite hvordan vi har det. Selvsagt er det tungt den uken gutten ikke er her -men det er jo like tung for pappa som for mamma ! Å nei,- gutten bor ikke i en koffert Jeg og barnets far har et veldig bra samarbeid, -bor 50 meter fra hverandre,gutten har sine venner og barnehage i samme område, og klær,leker og ting har vi litt på hver plass. Det eneste vi tar frem og tilbake er koseputen Vi bytter annen hver uke. Hadde aldri gått med på dette om jeg ikke trodde det var for barnets beste og at pappa'n er en like god forelder som jeg som er mamma... -Ei heller om vi bodde langt fra hverandre og gutten ble "splittet" i forhold til banehage eller venner.. Så lenge dette fungerer for barnet og han trives så er det vel det som teller mest?? Har sagt det fra dag en av, gutten er like mye pappa sin som mamma sin. Vet at dette ikke fungerer for alle, -men det heldigvis for oss Og jeg vet at pappa er veldig takknemlig for at vi kan ha det sånn! Det varmer ihvertfall meg å se at pappa og gutten har et varmt og godt forhold
Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Vi har også 50/50 nettopp pga at eg og sambo savner barna like mykje når dei ikkje er her. Eg tenkte og veldig på det at om ungene skulle til pappaen kun annakvar helg, ville dei ikkje på langt nær få det forholdet til han som dei har i dag. Snakka med ein pappa som og hadde 50/50, og han fortalde at for hans barna var den ordningen veldig viktig. Det skulle være rettferdig, og dei ville se foreldrene like mykje. Forstår egentlig ikkje heilt kvifor fedre går med på å bare sjå barna annakvar helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå