Gå til innhold

Mors 6-ukerskontroll...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Dette blir mitt første innlegg her inne :)

Hva skjer på 6-ukerskontrollen av oss mammaer? Jeg skal på onsdag, og lurer litt på hva jeg har i vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege snakket ivertfall med meg om hvordan jeg følte at det gikk etter fødselen, både med meg og snuppa. Og så tok hun GU. Var egentlig en veldig grei legetime, men så er legen min veldig ok også da. :-)

Skrevet

GU er ikke obligtorisk lenger, men anbefales hvis du måtte sy, er plaget etter fødselen, eller rett og slett bare ønsker det. Legen min tok bare en utvendig "kikk":)

Det kan være litt lurt å tenke gjennom hva du ønsker av prevensjon, evt spørsmål ang prevensjon, for det kommer nok legen til å ville snakke med deg om.

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde Gynekologisk undersøkelse, hadde med urin og tok blodprøve. Snakket ellers litt om det jeg hadde på hjertet. Var mest opptatt av at alt hadde grodd som det skulle nedi der jeg. hihi

Lykke til, går helt sikkert fint!

Skrevet

Vi snakket litt om fødselen, og om jeg skulle ha noen prevensjon. Hadde GU, han sjekket at alt var grodd slik det skulle, så kjente han på livmora og eggstokkene. Ellers sjekket han blodtrykk og blodprosent. Man skal vel ha med urinprøve også, men det glemte jeg.

Skrevet

i tillegg til det som allerede er nevnt her, så fikk jeg tilbud om å ta prøve av livmorhalsen, når han allerede skulle den veien:)

Skrevet

Takk for svar, flott! Da er jeg rimelig godt forberedt... :)

Skrevet

Min lege lurte på hvordan ting gikk med oss, mtp amming og søvn. Lurte på om jeg følte at jeg var grodd greit, eller om det fremdeles var sårt. Hun tok en GU med bare fingrene for å sjekke stingene og så måtte jeg knipe mens hun hadde fingrene inni, for å sjekke at musklene jobbet som de skulle. Tok også Hb og urinprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...