Lille my med sitt første nurk Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Skikkelig dumt synes jeg, men nå renner nesa og jeg er tett i toppetasjen. Vil så gjerne være frisk og ha overskudd til fødselen. Drikker appelsinjuice osv, men tar gjerne imot gode råd for å bli frisk raskest mulig!
Tussa og Sofie Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Uff, stakkars deg, det var jo ekstremt dårlig timing! Vet ikke jeg, hvil deg masse, sov det bort, spis masse halspastiller og få i deg litt næringsrik mat. Ellers så må det jo bare gå sin gang dessverre... Lykke til uansett med nært forestående da )
Bdancer Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Ta lang varm dusj både morgen og kveld... vanndampen åpner nesen og bihulene. Ellers kan du bruke saltvannsspray og nesehorn for å åpne opp og skylle ut. Synes det fungerer bra å smøre mentholatum under nesen - den åpner også opp samtidig som den smører en gjerne sår hud etter masse snyting. Ta på deg bommuls-skjerf i halsen! Også på natten. Og ullsokker:) Curamed med råmelk funker godt
BabyV Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Har absolutt ingen tips, men vil bare gi min sympati! Ikke noe morsomt å være forkjølt når man er så nært termin. Jeg har selv vært forkjølt i en uke og idag startet jeg med pencilinkur for å ta knekken på en infeksjon som har tatt bolig i hele hodet mitt. Jeg har selv 7 dager til termin, men jeg håper pencilinkuren tar knekken på sykdommen i løpet av et par dager. Så god bedring - hold deg i ro og sats på at ungen venter et par dager nå sånn at du får blitt litt bedre før fødsel.
buzzybie Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Bare så at noen anbefalte saltvannspray..er det noen grunn til at man ikke bør bruke otrivin nesespray? jeg har brukt det i en uke nå..også tett i toppen:(
Lille my med sitt første nurk Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for mange gode tips! Jeg skal skylle nesa med nesehorn, for det har jeg stående. Hviler mye, og skal legge meg med både skjerf, ulltrøye og ullsokker. Håper virkelig at det hjelper. Uansett; tusen takk for at dere viser omsorg og gir meg gode tips!
BabyV Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Heikes: Når mannen min var innom apoteket for å kjøpe nesespray (otrivin) til meg så fikk han beskjed om at så lenge jeg er gravid så må nesespray brukes med forsiktighet og egentlig så anbefalte ho det ikke i det hele tatt. Så da ble det saltvannspray på meg. Jeg vet ikke om det har noe betydning, eller om det bare var dama som var overforsiktig. Hva står det på bruksanvisningen som ligger med otrivin da? Det bruker å være et eget avsnitt for gravide og ammende.....
*rbte* Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Jeg er også forkjøla, og har pint meg gjennom flere dager nå uten å bruke nesespray... Har hørt man skal være forsiktig med dette når man er gravid. Men i natt tok jeg to dråper etter å ha lest at det skal brukes med forsiktighet under graviditet. Tror vel det kommer ann på mengde!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Mye bedre at du tar Otrivin og får puste og slappe av skikkelig, enn at du skal gå og dra etter pusten og slite deg aldeles ut!! Spray med Otrivin med god samvittighet! Å bruke det med forsiktighet innebærer å følge bruksanvisningen på pakken. Kjøp evt en barneflaske, så kommer det mindre i slengen Du skal ha krefter i det fødselen setter i gang, da er det ikke godt å føle seg sliten! Hold deg varm, slapp av og sov mye, les på sofaen, spis sterke drops og drikk maaaaasssssee både kaldt og varmt drikke God bedring!!
anneli84 Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 kjøp vitaminer på hlsekost som er i 1gr brusetabl. ta to sånne. så er du frisk senest torsdag:) jeg har alltid sånne hjemme for jeg hater å være syk
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Vet du hva: ikke meningen å bryte deg ned, men det kan hende du må gå et par dager på overtid da..... Kroppen ordner gjerne opp selv. Du føder når du er klar for det og når du er forkjøla er det ikke sikkert kroppen er klar. Jeg tipper du blir frisk i overmorgen og føder da Tenk positivt på det: Du danner antistoffer nå som du er forkjøla og babyen får goder av det før den skal ut å møte en tøff værden...
Bine66 Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Vær forsiktig med nesespray. Ikke alle er bra for gravide mager. Best å ta kun saltvannspray. Hvil deg. Ta vitamin C. Drikk masse vann og te. Sug på halspastiller. Dessverre ta det mye lengre tid for gravide å bli frisk igjen. Har selv en hoste som ikke vil forsvinne, begynte for ca. 4 ! uker siden og er tett i nesa i tillegg. Lykke til og god bedring !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå