Gå til innhold

Hvordan finner man ut hvilken vei babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 og har masse harde spark bak navelen og ved siden av.Noen ganger sparker babyen faktisk så hardt at det gjør litt vondt!:)

Kjenner også en slags "kribling" ned mot underlivet.

Hvilken vei tror dere den ligger da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ved ultralyd...jordmor kan også kjenne...

Skrevet

Da tror jeg bebisen ligger med hodet ned:) Akkurat sånn kjennes det ut for meg også, og det kjentes slik forrige gang.

Jordmor/lege kjenner fint hvordan bebisen ligger, de har jo trening. Men man kan kjenne etter selv også, ved å ligge på ryggen og klemme på magen. Må ta i litt og kan være ubehagelig. Hodet kjennes hardere og mindre ut enn rompa. Synes det var morsomt å kjenne selv, jeg. Denne her har ligget med hodet ned lenge, legen konstaterte hodeleie i uke 28, og den har ikke snudd seg, gjør nok ikke det heller nå, få dager igjen til termin:))

Skrevet

Njaaa. Det er visst ikke like lett alltid. Min fastlege mente det var hodeleie da jeg var 33 uker på vei. Da jeg var 36+2 og 37+2 fant derimot ikke min JM ut hvilken vei babyen lå. Hun var helt klar på hvor ryggen var, men hvor var hodet?

Så nå blir det UL på meg. Håper INTENST at babyen ikke ligger i seteleie. :-/

Skrevet

Da ligger nok ungen din med hodet ned. Kriblingen du kjenner nede er hendene. Jordmor og lege kan ofte kjenne hvilken vei ungen ligger, men i mitt tilfelle greier de det ikke. Jeg er i uke 38 nå og skal på ul i morgen for å få det konstantert... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...