litenjente-litengutt Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hei:) Lurer på hvem som utfører stripping,og hvordan man får det??? Og når er det eventuelt aktuelt? Takk for svar:)
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Utføres av lege eller jordmor. Skjer som regel ikke før man er på overtid. Man får det ved å spørre dem om de kan gjøre det, eller de vil foreslå det selv. Skjer i forbindelse med at man sjekker for modning.
pandabjørn Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 det var jm mi som gjorde det sist gang, og jeg hadde 18 dager igjen til termin.....så det er ikke alle som må vente til de har passert termin for å bli strippet......
litenjente-litengutt Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 Ok,tusen takk for svar:) Men så nettopp at det var en som fikk det utført to uker før termin,er det vanlig, eller ligger det noe annet til grunn da?
litenjente-litengutt Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 til sander og linnea... Jeg har i dag 18 dager til termin...juhu Men det jeg lurte på... hvorfor fikk du det "så tidlig"? Er vel ingen fasit svar på når dette kan gjøres, men fikk du stripping fordi DU spurte om det eller fordi JORDMOR spurte om du ville? Merket noe etterpå forresten???
pandabjørn Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 SeptemberP jeg hadde en del plager helt mot slutten som feks veldig vondt i den ene nyra mi, trodde jeg hadde vann i nyra men det hadde jeg ikke etter å tatt ul av den... jm spurte om hun skulle strippe meg og jeg sa ja til det ingen sier nei til stripping selv om det ikke er noe godt! når hun var ferdig så fikk jeg greie på at jeg hadde 3cm åpning og jeg fikk høyt blodttrykk (140/90) hehe kanskje ikke så rart siden jeg hadde 3cm åpning var jo et sjokk å få høre siden jeg hadde 18 dager til termin...
bl0mma Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 føler mig litt dumm som inte vet nær alla andra virkar veta, vad er stripping?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 hihi,sjekk gule sider over underholdning....prøver bare være morsom altså,tjihi
Kristin* Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Stripping er når de røsker og river i livmortappen, for å prøve å få ting til å skje....
Phøøøni Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Hei:) Eg fikk en flott gutt i august! Etter mye om og men på sykehuset.. Ble lagt inn på mandag, (pga høyt blodtrykk) fikk gele som skulle åpne livmortappen mandag og tirsdag. Tirsdag fikk eg også akupunktur OG legen prøvde å strippe meg.. Det samme ble gjort to ganger onsdag. ('Dette vil gjøre at du blir klar til fødselen' sa de mens eg krøp baklengs oppover i senga og jamret meg. vondt og ubehagelig, forskjellige leger, og 'Alle Vil Ha Fingra i Deg!') Onsdag var verst, overlegen tok skikkelig i 'der inne'. Andre gangen han kjente og prøvde, ble han utålmodig (dette kan ikke trekke i langdrag) og tok vannet med en lang pinne. Så ble eg satt på drypp for å sette igang riene.. Og de kom.... Da det fremdeles ikke hadde åpnet seg i livmortappen etter 5-6 timer, måtte de ta keisersnitt fordi gutten bynte å bli dårlig inni magen. Det gikk bra, selv om gutten var litt blå og hadde litt dårlig hjerterytme med det samme han kom ut. En nydelig gutt. Verdt alt! Ikke gru deg for mye; ikke tenk for mye på hvordan fødselen skal bli. Ta det som det kommer. Og husk det er svært flinke folk som hjelper deg på sykehuset! Stripper de deg, er det fordi det er best slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå