Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Har lest litt på nettet og kunne godt tenke meg å prøve bæresjal når junior kommer ut (f.eks elastisk bæresjal og bæring foran på magen). Det ser både hyggelig og praktisk ut. Noen som har erfaringer å dele?
*dragonfly* Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Ja, det er helt supert!! Man får ikke vondt i ryggen slik som ved bærebjørn. Pluss at du har flere muligheter med et sjal. Du kan lett lage et sjal selv, og da får du det i den fargen du selv ønsker. resultat. www.altomslynger.dk. Lykke til!!!
Gutt 6 feb ;) Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Kunne og tenke meg å bære i sjal, men syntes det virker litt for krevende. Har en veninne som bruker Mei Tai bæresele, hun er veldis fornøyd. Tror det blir Mei Tai på meg og. De har noen fine på www lotusbarn.no.
Emblaa Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Har ikke erfaring med sjal hittil, men har selv kjøpt en ringslynge. Broren min, som er barnefysioterapeut, sa at det er lurt å vente noen måneder med Babybjørn og Mei Tai da disse gir større belastning på ryggsøyla. Den er vel strengt tatt ikke sterk nok før de er over tre måneder. Håper lillegutt liker slynga, har iallfall snakka med mange som sier at de roer seg godt i den, og at den er enkel å bruke. Pappaen har kjøpt en Babybjørn som han gleder seg til å bruke etter hvert. Slynga er pakka i sykehusbagen, så får lillegutt ligge der viss han er mye urolig. Blir sannsynligvis tatt med keisersnitt et par uker for tida pga tverrleie, og da kan det nok bli tøft å bli henvist til plastkassene på Rikshospitalet når man er vant til å ligge trygt under mors hjerte. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Noen som vet om steder i Tønsberg som har slike bæresjal/slynger?
Emblaa Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg planla først å få ei venninne til å sy, ligger mange oppskrifter ute på nettet og er visstnok ikke vanskelig å sy, men det viste seg at det ikke lønte seg fordi man trenger ganske mye stoff + at ringene koster litt. Det nettstedet jeg fant som hadde godt utvalg og gode priser var: http://www.krusedull.net/ Selv endte vi opp med å kjøpe i Danmark på en ferietur fordi vi der fant ei vi begge likte til under fire hundre kroner. Vet ikke om dette nettstedet kan være noe, jeg likte ihvertfall at det var en bildebeskrivelse av hvordan man putter en nyfødt i en god og ikke belastende stilling i slynga. http://www.tettinntil.com/Instruksjoner_slynge_frosknyfodt.htm
gladbaby Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Jeg kjenner ei som har Bära Barn ringsjal. Hun er kjempefornøyd med det og bruker det både til den lille babyen og tre-åringen sin. Det er visst laget av et stoff som er spesielt godt egnet fordi det både er stabilt og føyelig samtidig. Tror kanskje ikke det er så lett å tak i slik stoff i vanlige butikker. Jeg satser på å kjøpe et slikt i hvert fall.
atten Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Planlegger å bruke elastisk bæresjal. Se denne søte videoen: Som en annen som svarte har nevnt, så finnes et forum som heter www.tettinntil.no Der er mange erfarne bærere som med glede deler råd og erfaringer. Enig med deg i at det virker både praktisk og hyggelig. Jeg har også hørt at det kan bli litt for mye for ryggrad/hofter/bekken dersom det blir for mye BabyBjörn for tidlig. Har ikke sett det "bevist" noe sted, men synes selv at elastisk sjal virker bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå