Angie77 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg må bare innrømme det, det er endel småbarnsmødre som gjør at jeg må kjempe mot en vill trang til å hoppe over bordet, skalle de ned, slepe de utenfor og skambanke de. Mødrene jeg snakker om er de som overdosa på Hcg under svangerskapet og har problemer med å lande. Det er de som syns ett-åringen er dritintelligent fordi han slapp en fis, og som selvsakt skal bli lege når han blir stor. Det er de som torpederer ethvert forsøk på å snakke om noe annet enn babyrelaterte temaer, og som markerer tydelig sin irritasjon over at andre kan finne på å snakke om noe annet enn babyen deres ved å snakke kjempehøyt (selvsakt på babyspråk) til ungen slik at vi andre ikke hører hverandre. Det er de som stikker ungen sin i trynet på deg i enhver anledning, og som ikke kan dra på ferie før ungen er gammel nok til å kunne huske noe fra turen (selv om mannen deres mener det er viktig å ivareta forholdet dem imellom). Det er de som presterer å si ting som; "se nå, ungen min blir ikke redd når du holder han. Årsaken til det er at vi aldri har eksponert ham for frykt så han vet rett og slett ikke hva det er". Det er de som overvåker deg under graviditeten din, forteller deg hva som er rett og galt og tror at det å føde automatisk gjør deg til ekspert på anatomi og fysiologi. Det er de som blir så indoktrinert i babyspråk at de svarer andre voksne med puttipluttiputte-stemme, og blir hysteriske dersom du da hever et øyenbryn. Det er de mødrene som stimulerer den slemme, ironiske hjernelappen min til et nivå der jeg snart ikke klarer å holde kjeft lenger. Hadde jeg vært mannen deres hadde jeg satt fyr på meg selv!! Det er de som ikke har en eneste ambisjon i livet utover det å gå på kaffebesøk og vise frem ungen. Og til dere mødre som kjenner dere igjen i dette; ikke vær lei dere, det holder at jeg er lei av dere.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Godt skrevet..tror du snakker for mange av oss her.
prima donna Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 amen! - min liste inneholder forøvrig også de som bare må referere alt som ble sagt under forrige helsekontroll, slik at alle skal skjønne at de ikke ligger dårlig an i den fiktive, men akk så altoverskyggende "hvem har den beste ungen"-konkurransen.
twoboys & a girl Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jepp, helt enig der. Og hva med de som ikke har barn, men som er verdensmestere på å oppdra de? Eller "jeg skal få et velloppdragen og snill unge"... "Min hadde aldri gjort slike ting"... Blir gal av de.
mamma`n til nurk Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Skriver under på denne... greit å ha et sosialliv utenom barnet/barneprat innimellom....
Gjest Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 He he sabla godt innlegg HI.. kunne ikke vært mer ening!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 He-he! kjempemorsomt! legger til: ......og sier "vent nå bare" til ALT en selv måtte ha av forventninger til graviditet, barseltid eller noe som helst som har med barn å gjøre. For dette er det jo bare de som har fasit på!!!
Tony Soprano Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Jævla godt sagt! Kunne ikke sagt det bedre selv nei! Kjenner kvalmen sitter i halsen bare av å ha lest innlegget! Det er så sant som det er sagt! Æsj, æsj og atter æsj! Pjuk!
Tony Soprano Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Forresten, den her burde vært lagt ut på skravlesiden eller en av disse debattene hvor det er så sinnsykt mange høner! Iblandt holder jeg på å bli gal av å lese innleggene der inne!
Teltpluggen Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Det blir enda verre når de som sitter med "fasiten" IKKE har barn.. EVT er mannfolk.. Det blir bare FOR rart:P
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Jepp..har ei veninne på 27 som er sammen med en på 54. Hun sier hun aldri skal ha barn.. og her sitter jeg med Emilie og bolle i ovnen. Unngår alt av slikt prat med henne hihi. Det kalles jo respekt og da.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Ikke glem de som konkurerer om ha den værste fødselen. Min var værre enn din, bare hør her.....
Ikkelektuell Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Høner finnes visst de fleste steder, blueeyes. ...
Pimienta Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Har du barn Angie77? Kjenner veldig mange som før de fikk barn selv irriterte seg skakk over lignende ting, og sånn skulle de aldri bli selv nei. Så ble de mødre, og vips, ja så var de gjerne verre enn de verste... Jaja, sånn kan det gå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå