Gå til innhold

Narresmokker - noen med erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det 7 dager igjen til termin og i dag er det koking av sutter som står på agendaen. Her har jeg foreløpig bare kjøpt inn 2 MAM Mini Ulti narresmokker. Noen som har noen erfaringer når det gjelder hvilke smokker som bør brukes, alternativt har lest noen tester rundt dette. Jeg er helt blank på hva som er "bra" smokker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt nyfødt smokk på obs. virker liten og passe stor den første tiden.

Skrevet

Det er kommet en ny smokk som heter ortodent. Den skal visstnok ikke gi bittfeil. Jeg har kjøpt den på apoteket, og kanskje jeg også skal koke den i dag. Ellers så er jo slike babyer litt egenrådige.

Noen vil ikke ha smokk, og noen vil bare ha en type. Dersom babyen ikke vil ta smokken kan du jo prøve andre varianter.Ganske greit med smokker som er lett å kjøpe nye av, slike som finnes i dagligvarehandelen. Man får stadig bruk for nye.

Skrevet

Vi var gjennom hele utvalget med gutten vår sist! Prøvde alt. Ga opp alt, tilslutt. Ved litt mer enn tre mnders alder gikk svigermor inn for å lære gutten dette. Endte opp med MAM...

He, he.

Ville vært litt forsiktig med smokking før amminga sitter skikkelig, men det vet du sikkert...

Skrevet

Tolker utav dette at det bare er å prøve seg fram. Da begynner vi med MAM og så skal jeg få kjøpt den ortodent-saken og så får vi ta det derfra.

Og ja jeg vet at man bør vente med smokk til ammingen er på plass, men leste et tips fra noen om at hennes baby hadde et enormt sugebehov fra fødselen av så ho var nødt til å bruke en smokk med en gang. Så da kjøpte jeg bare et par smokker for å ha klart og så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Det er ikkje sikkert ungen treng smokk, og det er uansett lurt å vente eit par veker slik at amminga er komen ordentleg i gang. Når det gjeld smokkmerker så er det ikkje alle babyar som vil ha alle smokkar, så det blir berre å prøve seg fram til ein finn ein sort ungen vil ha.

Førstemann begynte med smokk då han var ca 5 mnd, etter vi hadde prøvd ALT... Den som gjorde susen for oss var Bambino-smokken (kjøpt på ICA). Etter kvart godtok han og andre smokkar med "knekk".

Det skal ikkje bli problem med tannstilling o.l. pga smokkbruk så sant ungen er avvendt før den er ca 4 år, har eg høyrd. Hos oss var det uansett sånn at smokken var berre til bruk ved soving, og som ekstra trøst ved sjukdom. Han slutta tvert då han var 15 mnd, så vi slapp å tenke på avvenning.

Håpar lillesøster ikkje har behov for smokk i det heile tatt. Men dersom ho HAR det, så håpar eg ho godtar smokk utan "tull" og at det går like greitt å avvenne ho som storebror...

Noko av det verste eg ser er "store" ungar, på 2-3-4 år som går rundt med smokken i munnen når dei virkar fornøgde og glade, f.eks. på butikken.. *grøss*

Skrevet

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt... :/

Men har et spørsmål selv: sikkert dumt..men spør allikevel... :)

Hvor lenge koker dere smokker???

Hilsen en førstegangs...

Skrevet

lurer på om det er i et kvarter ca... men ikke sikker her altså

Skrevet

Oki.... Da skal jeg koke smokker imorgen....

Det må da ihvertfall være nok med et kvarter...

Takk for svar :)

Skrevet

Vannet skal koke, så dypper man smukker og flasker nedi.

Skrevet

Dersom det er det verste du ser antar jeg at du aldri ser på nyheter f.eks? Må innrømme at glade og fornøyde unger på butikken ikke akkurat er det verste jeg ser :-) Men misunner deg et så rosenrødt liv at det er blant det verste du har sett :-)

Skrevet

mener det står på smokkene, iallfall mam sine! De skal kokes i 5 minutter første gang før bruk.

Skrevet

oj... har ikke tenkt på å ha smokker klare... " løper ned for å koke smokker i en fei"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...