Gå til innhold

Brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undertegner dette innlegget med anonym, fordi jeg føler det er litt privat.

Jeg har vanligvis (før jeg ble gravid) størrelse 85E. Noe som gjør det veldig vanskelig å få tak i Bher i vanlig butikker. Og nå etter at jeg ble gravid er det jo nesten helt umulig. Fikk tak i ammeBH i størrelse 95G og den er sånn noenlunde passe. Mn det var den største størelsen de hadde på babyshop, så jeg håper ikke de brystene blir så mye større når melka kommer.

Så jeg har lenge tenkt på å prate med legen om brystreduksjon. Min mor foretok en slik operasjon for 3 år siden og hun er kjempe fornøyd med resultatet. Men så ble jeg altså gravid før jeg kom så langt at jeg fikk nevnt det for legen. Så da har det ikke blitt til at jeg har nevnt det, for jeg er ganske sikker på at denne operasjonen ikke kan foretas så lenge jeg er gravid. Men det jeg lurer på er om det er noen som har noen erfaring med å ta en slik operasjon etter at ungen har kommet ut? Hvor lang tid må det gå før det kan være aktuelt? Jeg må vel være ferdig med ammingen sikkert? Men det er tar vel litt tid fra jeg prater med legen om det, til det er min tur til å bli operert, så da er det kanskje like greit å prate med legen om det ganske fort etter fødselen uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok være ferdig med amming, kan ikke amme etter du har tatt en slik operasjon. Så er en fordel att du er ferdig å få barn når du gjør det. Dersom du får dekt operasjon går det vel ca 3-6 mnd kan jeg tenke meg, men dette er jo alt etter hvor i landet du bor. Du kan jo nevne det til legen neste gang du er der. Så vet han jo om det og du får svar på spørsmålene dine :)

Lykke til uansett :)

Skrevet

Har også vurdert dette, siden jeg sliter med rygg og nakke pga brystvekta... Du bør nok være ferdig med å amme slik at brystene har kommet ned i "normal" størrelse igjen. Om du har gått kraftig opp i vekt under graviditeten anbefales det å prøve å komme seg så nært normal vekt for å oppnå best resultat (overvektige anbefales å slanke seg før en reduksjon f.eks).

Om du får barn senere så er det enkelte som vil kunne amme andre ikke.

Det står mye om dette på kvinneguiden.no sitt forum, flere der inne har skrevet om sine erfaringer og tanker og har også oppgitt gode og informative linker om brystreduksjon.

Skrevet

Takk for svar. :-)

Skal ta en tur inn på kvinneguiden og lese litt. Takk for tipset.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra min fastlege at jeg måtte ta en slik operasjon eller bli arbeidsufør... Jeg hadde da 75 i da jeg ble operert. Jeg fikk dette dekt fordi jeg var så stor, men jeg vet ikke hvor denne grensa går. Det er nå snart 5 år siden jeg tok denne operasjonen og jeg ble operert i sverige. Hvis jeg husker riktig så må du vente en stund etter amming før du kan opereres, men etter en slik operasjon så er det fremdeles en sjangs for at du kan amme. Jeg fikk beskjed om at det var 99% sjangse for at jeg kunne amme etterpå. Men selvsagt så anbefaler de deg å få barna først, for man kan aldri vite hvor vellykket et slikt inngrep blir. Og det er en sjangs for at brystene dine blir mindre etter amming. Men noen har også blitt større...

Jeg er nå gravid med mitt første barn og er 33 uker imorgen, og jeg har hatt veske kommet ut av begge mine bryster. Noe man ikke trenger å få før etter man har født ifølge et par innlegg her på bim.

Jeg synes personlig det var tøft å bli brystoperert.Men jeg har aldri blitt operert før heller da...Brukte minst 2 mnd på å kunne bruke vanlig b-h igjen og måtte sove på ryggen den første tiden, noe jeg syntes var kjipt med tanke på at jeg sover på magen.

Men jeg hadde ingen problemer med oprerasjonen, men det kan oppstå diverse hvis man er uheldig. Men tror det er heller sjeldent.

Håper dette hjalp deg litt... :) Men dette var da min erfaring med å få en brystreduskjon. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...