Gå til innhold

Dere med babyer på 6 mnd! Rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å komme inn i en fast rutine ang mat, søvn etc

Mini på 3,5 mnd har litt faste rutiner nå, dvs han legger meste av søvnen til natt, men om dagen er det bare krøll med soving.

i går sov han 2,5 t på formiddagen, i dag bare 35 min....blir dette fastere ved 6 mnd alder??

og når begynte de å sove lenger på natt?? her er det forstatt mat 3-4 hver time om natten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Sønnen min begynte vi med rutiner med fra starten av. For ca.2 dager siden har vi lagt han i eget rom. Dette har gått strålende. Før måtte han ha mat 4e ganger om natten( begynte da han var 4 mndr),og nå er det ned til 2 ganger.

Han spiser grøt til frokost og kveldsmat. Så får han middag(hjemmelaget).

Han sover ikke så mye som før på ettermiddagen.

Skrevet

Husker ikke helt, men tror det var rundt 4 mnd han fant sin egen rytme. Jeg har aldri gått inn for strenge rutiner jeg da.. Har latt han få bestemme selv. Heng meg de som vil!

Nå legger han seg kl 21 hver kveld, sovner 10 minutter etterpå. Så våkner alt mellom 6 og 9 for å få mat. Så står vi opp.

10-11 tiden er det en liten dupp på en halvtime.

14-15 tiden sover han en times tid.

Så en liten powernap igjen i 18-19 tiden på ca en halvtime.

Sover som sagt natta igjennom, gjort siden han var 2 mnd. (Litt bortskjemte der ja =) )

Skrevet

Jenta mi på 6 mnd har nettopp begynt å sove heile natten no...

ca 11 timer pr natt. Blei sånn av seg selv når hun begynte å spise grøt 2 ganger daglig... :-)

På dagen e d så forskjellig. ca 1 1/2 time søvn til sammen.

Skrevet

Vår minste på 4 mnd har ingen rutine enda. Største hadde vi rutiner på fra han var ca 2-3 mnd, men nå som jeg fullammer lar jeg han styre det litt selv. Regner med å innarbeide rutiner om 1-2 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...