Gå til innhold

Dere med barn på 1 1/2 år ca, se hit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er 1 1/2 år og oppfører seg som et lite krapyl for tiden...hyler og bærer seg for det minste,vil ikke skifte bleier, vil ikke spise,ikke ditt og ikke datt :-(

Hun har nettopp blitt storesøster men dette startet end stund før hun kom. I barnehagen er hun i kjempehumør sier de, så fort hun ser meg begynner hun og klage/skrike. Hva er galt tro?

Hver eneste dag er det skrik og hyl fra morgen til kveld,i dag er det planleggingsdag i barnehagen og hun har vært så sint og sutrete :-(

Nå sover hun heldigvis...dette er pyton!!

Var på foreldrekaffe i barnehagen her en dag også, alle de andre satt fint på foreldrenes fang, mimmi satt på mitt i 1/2 sekund før hun satte i en hyyyl og ville ned.

Er dette trass? Begynner å lure på om det er noe galt med henne nå

Hun spiser og sover bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres sånn ut ja. Begge mine to største unger har begynt med trass da de var rundt 15-18 mnd, så det kan starte tidelig.

Skrevet

Har det også litt slik.

Hun står på golvet og hyler om det er noe hun vil ha, eller det er noe hun ikke får lov til.

Spiser også mindre nå. Og sitter sjelden i ro. (Men det har hun ikke gjort siden hun begynte å gå da hehe)

Har også en søster og en venninne med barn på samme alder. Mye likt der også.

Skrevet

Sånn er vår til tider også. Vi tok det opp på helsestasjonen, at mini var umulig ved matbordet. Nå skal vi få en "nanny" som kommer hjem å filmer mens vi spiser, deretter skal hun analysere og komme med råd til å bedre situasjonen.

Så mitt råd er å ta det opp med helsestasjonen, de har så mange lure løsninger man ikke tenker på selv. Og det blir mye lettere siden det de kommer med, hjelper bedre enn å prøve 100 forskjellige metoder selv.

En ting som hjelper godt her er å leke mye med han, da blir han roligere og mer fornøyd.

Skrevet

Dette er nok trass ja. Stå på ditt og ikke gi deg.

Har det tidvis sånn med minsten vår og han er nå 20 mnd. Han gir seg som regel etter en stund når han skjønner at det ikke går hans vei.

Skrevet

Akkurat sånn er dattern min og,.. det er bare hos meg , i bhg og hos mimmi (mormor) er hun snill som dagen er lang :o

Skrevet

foreløpig har vi bare trass light her hos meg. han er 18 mnd og har selvsagt begynt å si ifra når ting ikke går "hans vei", men faktisk er han stort sett blid og fornøyd - enda!

Uansett så prøver jeg bare å overse de utbruddene han har, for de er ikke store.

Skrevet

Helstasjonen vår er bånn i bøtta...vil liksom ikke ha noe med de som er over 15mnd å gjøre føler jeg.

Det som gjør meg så lei meg er at hun faktisk hyler med det samme hun ser meg, skulle trojeg hadde vært slem mot henne.

Jeg har aldri hverken brølt eller vært hard mot henne,bare bestemt.

Skrevet

har ei frøken på 21 mnd.Hun Hyler,roper og kaster seg...Det gikk kjempe bra i barnehagen en stund,men nå hyler hun når jeg går og når jeg kommer?+ merkelig.Tror nok det er en periode..Viss helse stasjonen din er "pyton" ta kontakt med fastlege eller en helsestasjon i nabo kommune...Jeg føler også av ogtil,at hun ikke "liker" meg.Nå har ikke jeg 2 barn da,så det er sikkert mye tøffere for de

viss jeg kan spørre,hvordan går det med deg? husker dine innlegg fra tidligere,da hadde du snart termin og tuppa di skreik og du trodde kansje hun var syk...Samtidig så hadde du vel en utro (duste) mann:-(...

Skrevet

Høres akkurat ut som Lucas det der! Haner 2 år og har holdt på sånn litt på og av siden han var 1 år. I barnehagen er han er engel sier de :o)

Hun bare tester deg! Hun er sånn mot deg fordi hun er trygg på deg, hn vet at uansett hvor vanskelig og umulig hun er mot deg kommer ikke du til å forlate henne, hun vet du er der uansett!! Derfor gjør hun sånn mot deg og ikke f.eks de i barnehagen. Ikke det at hun er utrygg i bhg, men hun er mer trygg på deg :o)

Skrevet

ja.. de er bestemte og vet hva de vil... og vist de ikke får det som de vil... er det bare grining.. redd min også er på vei tidlig inn i trassalderen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...