prekæs Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Gjestene som aldri kan komme tidsnok (30-45 minutter for sent) eller verten som ber gjestene sette seg til bords og forsyne seg, før de forsinkede gjestene kommer?
Dronningen! Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Så lenge gjestene (De uten normal høflighet!) ikke har noen legitim grunn til å komme for sent er det nok de med lim i stussen!
prekæs Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Tror du de lærer? Når de vet at her er det ingen som venter med middagen? Har tidligere erfart at å invitere enkelte en halvtime før kan være vellykket...
Dronningen! Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg tror ikke de bryr seg rett og slett... Jeg har akkurat tatt for meg en venninne ang dette - hun kommer ikke forsent uten å gi beskjed først!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 De som er sene, uten en rimelig god grunn, å uten å ha ringt å gitt beskjed om det.
KariMari Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Gestene!! Burde være en lærepenge for somlepavene å sette seg til bords mens alle andre er ferdige:-) Hater sånt! Vi ba et vennepar av oss på mat en lørdagskveld, og de presterte å komme 1 time for sent, for typen måtte se ferdig et døllt program først! Arghhh, blir sinna jeg! I motsatt tilfelle MÅ vi komme på tida, det er jo vanskelig å holde maten varm.....Dette sa de da vi skulle ta igjen en gang:-) Så de skjønte altså ikke hintet.
vinter1988 Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 helt klart det å komme for sent. Har ikke gjestene kom inne 15 min begynner vi å spise
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Vertene! Ærlig talt, man legger jo opp til en drink og litt sosialt samvær før man setter seg til bords. Det er utrolig teit å invitere til middag klokken 19.30 og så er middagen på bordet klokken 19.35. Honestly! Kommer gjestene presis er det det som er uhøflig, man legger selvsagt inn litt slingringsmonn til en stressa vert/inne!
KariMari Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Var vel ikke akkurat 5 min det var snakk om anonym.... Ber noen meg til middag klokka åtte, ja så skal jeg jammen meg klare å komme til da. Rett og slett av respekt for vertene! Så hvis du blir bedt på middag kl. åtte, så kommer du slengende en halvtime senere? Sånn av hensyn til den stressende vertinnen? Very politely....not.
Babyfacepsycho Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg har alltid lært meg at: Fint folk kommer alltid seint. =) Men alltså. Jeg prøver jo alltid og komme så godt i tide det går fordi om da. =)
grå :) Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 vil gjestene ha varm mat så kommer de i rett tid. synes dete r ganske uhøflig å komme såpass seint uten å gi beskjed
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Regelen på det er vel at hvis det er varm mat så skal man ikke vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå