Gå til innhold

når far vil ha 50/50.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva må til for at en far som til nå har hatt vanlig samvær med barnet sitt skal få 50/50 eller noe opp mot det?

Moren ønsker det ikke. Barnet er 4år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få 50/50 må foreldrene bli enige om det, ingen dommer som idømmer noen det da en slik ordning krever foreldre som klarer å samarbeide.

Skrevet

Hvis du ikke ønsker det, men han vil så må dere vel til megling, evt i retten. Så vidt jeg vet er det ikke anbefalt å ha 50/50 deling. Skjønner ikke at noen har det...

Skrevet

men hva er anbefalt da? hvis far ønsker å ha barnet mer, hva er rimmelig å foreslå da?

Skrevet

hente fredag i barnehage, levere mandag morgen i barnehage annenhver helg. Kanskje en overnatting i uka. Det er maks jeg kan strekke meg til uansett om det er mor eller far som har hovedomsorgen.

Jeg ville aldri gått med på 50/50. Må være usansynlig slitsomt å "bo" to steder.

Skrevet

jeg kjenner noen som har det, og det fungerer veldig bra. kommer vell litt ann på om foreldrene kan samarbeide litt.

Skrevet

En 50/50 fordeling krever mye av dere som foreldre og også mye av partnerene deres.

Jeg har selv en 50/50 fordeling på eldste sønnen min. Til og begynne med krevde det en god del av oss voksne, og gudene skal vite at det ikke alltid var lett. Nå fungerer det utmerket hos oss. Til tider er vi sammen alle sammen også. Jeg har jevnlig, egentlig daglig, kontakt med stemoren til eldste sønnen min.

For noen fungerer en sånn ordning for andre ikke.

Skrevet

Selv om man samarbeider greit så kan det umulig være bra for barnet å ha to hjem. Lillesøstra mi har hatt den delingen i mange år, når hun til slutt ikke orket mer beskrev hun det som å bo i koffert. Hun følte ikke at hun var hjemme noen steder....Det ene stedet hadde hun alle vennene sine og skolen, det andre stedet ingen venner og langt til skolen.

Skrevet

Glemte å si at vi bor rett i nærheten av hverandre noe som er viktig for at sønnen min skal kunne ha samme vennekretsen når han er hos oss begge. Han har også kamerater som har det på samme måte og det fungerer utmerket hos dem også.

Sønnen min var 5 1/2 år når jeg og faren flyttet fra hverandre. I dag har faren samboer og har fått en datter og jeg har mann og har fått en sønn til.

Sønnen min påstår han har det perfekt og ikke ville hatt det på en annen måte.

Vi samarbeider om alt fra kjøring til fotballkamper, regler for inne og utetider og til hva som er lov og ikke lov..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...