Gå til innhold

Klar for barn eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle mer eller mindre tålmodige jenter her inne! :o)

Jeg pleier å lese innleggene inne på "Mannen ikke klar" selv om jeg ikke "har noe her å gjøre". Jeg forstår likevel at det må være frustrerende å ha et sterkt barneønske når mannen ikke deler dette, og heller ikke vil svare på når - eller om han i hele tatt blir - klar.

For mitt vedkommende var det i utgangspunktet mannen min som ønsket at vi skulle prøve, han hintet og fleipet hele tiden om temaet. Jeg var mye mer skeptisk og sa vel mange ganger at "no way, aldri i livet" osv.

Men så tok han det opp på en alvorlig måte, at han ønsket veldig at vi iallefall skulle prøve, om vi ikke greier det så vel...da vet vi at vi iallefall har forsøkt.

Han ba om klar beskjed fra meg om hvor jeg sto i saken, om det var helt uaktuelt for meg, eller om jeg kanskje kunne tenke meg å vente litt, og i så fall hvor lenge. Dette måtte han vite for å kunne forholde seg til barneønsket sitt.

Dette var egentlig en helt grei beskjed for meg å motta! Han hadde jo i grunnen krav på å vite hvor han (og jeg) sto i forhold til dette, og hva han kunne forvente seg i vårt forhold.

Å ønske seg barn er så viktig og grunnleggende for de fleste, at man skal ikke ha lov til å skusle det bort med fraser som at man ikke er "klar ennå" uten å si noe mer om saken. Man må gi partneren valget å leve med en som kanskje aldri vil ha barn, eller ha sjansen til å treffe en annen som har samme ønsker som en selv.

For vår del ble det slik at når jeg hadde tenkt en stund på saken, og snakket med jevngamle bekjente som både er gravide og småbarnsforeldre, ble jeg mer og mer sikker på at jeg også ønsker å prøve. Tanken måtte modnes.

Nå er vi prøvere i 2.pp, og jeg var nesten like hysterisk spent som mannen min da vi testet i 1. pp!! :o)

Dette var bare noen tanker jeg ville dele med dere flotte jenter her inne. Håper så mange som mulig av dere kan komme inn som prøvere om ikke lenge.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk takk for tankene dine!:)fint å se at noen tenker på oss på en positiv måte og ikke en gjeng med desperate damer!:)hehe

er koselig at dere har fått begynt prøvingen da!:) er mulig vi skal prøve i januar sånn pluss/minus så det er vel ikke så lenge til jeg kommer håper jeg!:)hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...