stormgutt + soljente Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Vi reiser snart til Kreta med en på 2,5 år og en baby på 4,5 mnd. Har hatt store kvaler når det gjelder vogn til minsten. Det står mellom to vogner: min vanlige kombivogn, evt uten bag, som kan legges helt flat og har gode lufthjul. Den andre er en Bassonvogn med harde halvstore hjul. Den kan ikke legges helt ned, men er fin ellers. Jeg føler meg ikke vel med tanken på å reise med en vogn som ikke kan legges helt ned, men er det problem å reise med den andre, som jo er ganske stor og tung? Tror vi får leilighet på bakkenivå, så det blir sikkert ikke så mye bæring av vogna. Anbefaler dere å kjøpe en ny vogn for turen? Er det lurt å ha med brett til eldstemann? Hva ligger de små på i vogna? Synes ikke det ser godt ut å ligge rett på originaltrekket med lite klær. Hva bruker dere som stellematte der nede? Håper virkelig noen tar seg tid til å svare, for jeg kjenner at det stresser meg litt....
LiLo-sine små søte! Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Hei! Hvis jeg var deg ville jeg tatt den vanlige kombivogna!,siden hun er så lita er det greit å kunne legge ryggen helt ned! Hun blir jo å sove endel å da er det greit at hun føler seg "hjemme" og ligger godt! Kan jo være greit med et ståbrett,men det kommer jo ann på lille gutt og hvor langt og hvor mye dere blir å gå! Ville tatt et helseteppe eller et frottehåndkle å hatt i vogna,kan jo bruke et håndkle som stellematte eller hvis du har en stelleveske hvor det følger med en stellematte! Blir å gå så bra så,får ha en strålende tur:)
*MeA* Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg vet ikke hvor på Kreta du skal, men det er stort sett veldig smale fortau der jeg har på vært. Det som gjør fortauene spesielt smale er at de planter trær på fortauene.... Vi hadde til tider problemer med paraplytrille. Vi drar nå til Rhodos med to barn (en på 3 år og en på 7 uker) og da tar vi med to triller. Til den minste kommer vi til å bruke en mykbag i trilla. Skal dere til Chania burde dere dra til barneutstyrs og lekebutikken Jumbo. Der selger de bla vogner/triller av kjente merker endel rimeligere enn her hjemme. Vi angret på at vi kjøpte trille før vi dro forrige gang for det var et utrolig bra utvalg der nede (fant vogna vi kjøpte til halveprisen). Det kan i hvert fall vært et alternativ til å kjøpe vogn før dere reiser. Personlig ville jeg hatt vogn til begge bare for at det ofte blir en del gåing på ferie og sene kvelder. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå