Gå til innhold

Føler meg helt tom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg helt tom innvendig for tiden. Alt gjør så vondt!

Er i uke 28 og alt er bra med både baby og forhold til samboeren min, men jeg er så mye lei og trist. Itillegg har jeg mye angst. Våkner med angst hver morgen. Sover urolig -vet ikke om det er pga babyen/svangerskapet eller fordi jeg er deprimert.

Orker ikke snakke med venner om det.

Tror kanskje jeg begynner å få litt panikk? Dette er først gangen jeg er gravid og tenker mye på hvor mye livet mitt kommer til å forandre seg. Alt jeg ikke lengre kan gjøre, redd for å føle meg fanget/bundet.

Gleder meg jo til å få barn, og har en fantastisk samboer som også gleder seg vilt, så det er ikke det at ungen er uønsket. På ingen måte!

Er vel bare livredd... Tenker på alt ansvaret. Nå er det helt umulig å bare stikke av hvis ting blir vanskelig.

Er vel også veldig sliten av å måtte være så "flink" hele tiden. Sluttet å røyke, snuse, drikke, gå ut... Begynner av og til å kjenne suget igjen. Snuste litt i helga... V

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å føle meg bedre igjen.

Noen andre som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig å bli deprimert i perioder. Kanskje en god ide å snakke litt med jordmor om det? Jeg tenker at det kan være greit å få "ryddet" vekk flest mulige tanker før babisen kommer - så blir det ikke dobbel belastning når den lille er der.

Skrevet

Ta en prat med jordmor om hvordan du har det. Kanskje er det hormonene som herjer i kroppen din, eller kanskje er du bare skremt av alt som skal skje framover. Uansett vil jordmor vite mye både om hormoner/svangerskapsdepresjon og om hva som venter deg i tiden framover. Du kan helt sikkert få en 'ekstratime' for å snakke om dette. Det er mange som får depresjoner i svangerskapet (ikke bare etter at babyen er født!), så du behøver ikke å være redd for å ta opp temaet!

Synes forøvrig at du har vært kjempeflink som har slutta å røyke, snuse osv!! Det skal du ha skryt for! Skjønner at det ikke er lett, men det er utrolig viktig for babyen din at du holder ut resten av svangerskapet. Du er jo godt over halvveis nå, så da er det ikke så lenge igjen! :)

Ønsker deg lykke til, håper du får god hjelp hos jordmor!

Skrevet

Synes også du skal ta en prat med jordmor. Hun har helt sikkert hørt det før. Tror også det er viktig å ikke ha for store forventninger til seg selv. Det å være mor er en utfordring, men når vi gjør så godt vi kan og er oss selv overfor barnet, så er vi gode nok. Ingen er perfekte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...