2005&2010 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Tittet på oppskrifter på nettet, men er jo så mye rart som skal i. Ingen som har en enkel eplekake oppskrift?
camilla^ Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 4kopper mel 3kopper sukker 3ts bakepulver Blandes sammen. 100g margarin smuldres i. 1kopp mel halvekoppen helles i, før 1egg piskes i resten av melken og blandes i. Alt taes i en smurt kakeform. stikk eplebåter på toppen go dryss sukker og kanel på toppen. stekes på 180 grader i ca en time. Denne synes jeg er veldig god, tilog med min mann som ikke liker eplekake. Og den holder seg i flere dager uten å bli tørr. Ypperlig å fryse også. Kan bytte ut epler med rabarbra og er like god. Selv om jeg liker deigen bedre enn kaka da..... hehe..
2005&2010 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Takk =) Du har ikke måla på melet og sukkeret, hvor mye er en kopp?
sirkelkatten Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Denne med vaniljekrem er den beste jeg vet! Du kan bare droppe sitron hvis du ikke har. Saftig eplekake 100 g smør 4 egg 3 dl sukker 6 dl mel 3 ts bakepulver revet skall av 1 sitron 2 dl fløte 20% 5 store syrlige epler 1 dl sukker 1 ss kanel 5 dl vaniljekrem 40 g smør evt. perlesukker til pynt Smelt og avkjøl smøret. Visp egg og sukker til eggedosis. Bland siktet mel med bakepulver og sitronskall, og rør det inn i eggedosisen. Rør inn smeltet smør og fløte. Hell røren i en langpanne eller ildfast form (ca. 20x30 cm) kledd med bakepapir. Fordel vaniljekremen over røren. Skrell eplene og skjær dem i tynne båter uten kjernehus. Bland eplebåtene med sukker og kanel, legg dem tett i tett på vaniljekremen. Skjær smøret i tynne skiver med en ostehøvel og legg det på toppen. Stek kaken ved 170 grader i ca 35 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå