stormgutt + soljente Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Vi reiser snart til syden med en på 2,5 år og en baby på 4,5 mnd. Har hatt store kvaler når det gjelder vogn til minsten. Det står mellom to vogner: min vanlige kombivogn, evt uten bag, som kan legges helt flat og har gode lufthjul. Den andre er en Bassonvogn med harde halvstore hjul. Den kan ikke legges helt ned, men er fin ellers. Jeg føler meg ikke vel med tanken på å reise med en vogn som ikke kan legges helt ned, men er det problem å reise med den andre, som jo er ganske stor og tung? Tror vi får leilighet på bakkenivå, så det blir sikkert ikke så mye bæring av vogna. Anbefaler dere å kjøpe en ny vogn for turen? Er det lurt å ha med brett til eldstemann? Hva ligger de små på i vogna? Synes ikke det ser godt ut å ligge rett på originaltrekket med lite klær. Hva bruker dere som stellematte der nede? Håper virkelig noen tar seg tid til å svare, for jeg kjenner at det stresser meg litt....
Mamsen til Silje Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Vi har nettopp vært en uke med ei på 6,5mnd og hadde og store kvaler når det gjaldt hvilken vogn vi skulle ta med. Vi endte opp med å ta med kombivogna,slutta med bagen like før vi dro så da ble den iallefall litt lettere. Var veldig glad jeg hadde den som kunne legges flatt for det ble mye soving i vogna,både dag og kveld,sovna i vogna på kvelden og da var vi ute og så på livet. Hadde seng i leiligheten men den nekta hu å sove i så hu ble liggende i vogna til nattmåltidet og sov med oss da resten av natta,veldig greit. Har en tynn madrass m/hull til seler som hører til vogna+at jeg la et babyteppe der og. Den vogna var og god på dagtid da det er stor kalesje,skygge for sola. Var litt tung å handtere på flyplassen men ellers ingen problem. Er stellematte på stellebagen vår som jeg brukte,ellers ble det stell i vogna,på solsenga osv. Ang brett til eldstemann har jeg ingen erfaring men høres lurt ut. God tur:-) (P.S vær forsiktig hvis dere har aircondition,snuppa ble litt forkjøla. Hadde det litt for kaldt de to første nettene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå