Gå til innhold

Hvor mange barn pr ansatt i bh?

Monika m/1 stor gutt og 1 baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en småbarnsavdeling....hva er lovlig?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 barn under 3 år, og 6? over 3 år på hver voksne.. tror jeg

Skrevet

Mener jeg leste i årsplanen til bhg vår at de kunne ha 3 unger på en voksen person mellom 0-3 år og 5 unger på en voksen person på de ungene som er 3-6 år.

Skrevet

hmmm det florerte av barn på 2 voksne når jeg leverte i dag.

Mye mer enn 6 barn i hvertfall....alle under 3 år!!

Skrevet

Det eneste som står i barnehageloven, er at det skal være tilstrekkelig og at det skal være en pedagog pr 18 plasser (når de er under 3 år, tar de to plasser). Du må gå til de kommunale vedtektene der du bor og se hva som står der. Det som er normalt, er 3 voksne pr 18 plasser, dvs 9 barn under 3 år.

Skrevet

De som jobber på en avdelig/base, går vakter. Det er ikke sånn at det er tre voksen på jobb i hele barnehagens åpningstid. Dessuten er det møter ol som gjør at man blir mindre bemannet. Eller det kan være sånn at det er sykdom blandt personalet som de ikke har fått dekket opp med vikarer.

Skrevet

Det trenger ikke være 1 voksen på 3 barn i levering/hente tidene. Noen barnehager har utvidet åpningstiden for å møte foreldrenes ønsker, men har ikke kunne bruke mer penger på ansatte. Da blir det en periode tidlig på dagen og en periode sent på dagen de kan være for få voksne på antall unger. Dette vil jo variere hver dag og etter når barna blir levert og hentet.

I teorien er de 3 voksen på 9 små under 3 år, men i praksis pleier de ofte være 2 voksne på 9 småbarn i barnehagen til jenta mi.

Dvs at i levering og henting er de maks 2 personer tilstedet og under lunsj er ungene ute og halve bemanningen til pause på skift. Så i løpet av en hel dag er de egentlig ikke så ofte 3 voksne på 9 småbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...