Gå til innhold

Til dere som er redd for hårtap i forbindelse med amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil avbekrefte noe en gang for alle. Du mister ikke håret pga ammingen. Du mister det pga fødselen... Den enorme fysike og psykiske belastningen det er for kroppen å føde et barn gjør at ca en mnd etter fødsel så er det normalt å oppleve hårtap. Ikke alle opplever dette, for det hele er individuellt(som det meste andre er).

Andre grunner til hårtap: slanking, at noen dør og andre ting som kan gjøre at du får en stor fysisk eller psykisk belastnig/endring.

Hvis hårtapet hadde med hormorner å gjøre, så hadde vel alle mistet håret under graviditeten...eller hva? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basert på hva lompa75?? Seff mister man noe hår under amming men ikke alt! Du produserer et hormon under ammingen som gjør at håret blir tynnere. Og pga melken tar mye utav vitaminer og fett du har lagret i kroppen...mange som opplever dette åsså under svangerskapet.. inkludert meg selv men det hjelper å ta omega 3 og en sjampo mot håravfall du får kjøpt hos frisøren.. en i kerastin serien.

Skrevet

Mister du ikke håret pga av div forandringer i hormonene en stund etter fødsel? Og det er vel ingen som mister håret under graviditeten nettopp fordi da har vi ekstra av disse hormonene?

Jeg for min del mistet endel hår 3 mnd etter fødsel, begge gangene.

Skrevet

Jo jg mister mye hår nå... men ikke snauet alså... må bruke plumbo 2 ganger i uka i sluken her ja ... hehehe.... har med hormoner å gjøre ja... men det skjer ikke med alle.. noen har fått tykkere hår og krøller av å gå gravide så vi reagerer vel annerledes ja...

Skrevet

jeg vet ikke om dette er noe for oss, men mamma tok noen tabletter fra helsekosten da hun slet med hårtap.. og det skjedde i overgangsalderen, så jeg regner med at det er hormonene som sto for det og! så ta en tur innom helsekosten, så finner de helt sikkert noe som passer om man har behov for det :-)

Jeg har selv sinnsykt tykt hår, så om halvparten blir å falle fra, så spiller det egentlig ingen rolle! hehe..

Skrevet

Jeg har mistet hår helt til jeg sluttet å amme når barna mine har vært over et år begge gangene.......

Skrevet

I følge de frisører jeg har snakket med om dette så er det slik at man mister lite hår under graviditeten pga mange hormon-greier, og så når man ikke er gravid lenger så faller dette ekstra håret som har "samlet seg opp" stort sett av. Dvs man har like mye hår igjen etter amming og graviditet som man hadde før man ble gravid.

Jeg sitter her med en solid hårmanke og venter på å få litt mer luftig hår når nurket kommer. :)

Skrevet

Det er det jeg også har lest. Nemlig at man nesten ikke mister hår under graviditeten. Og det er jo vanlig å miste ca 100 hårstrå i døgnet. Derfor mister man mye hår når det hele er over.

Skrevet

Det har jeg også lest - og erfart selv, pleier å røyte en del ellers, men som gravid mister jeg nesten ikke hår.

Skrevet

jeg mista ikke hår når jeg gikk med førstemann, og heller ikke senere, slik er det denne gangen også har ikke mista hår ennå i hvertfall, håper jeg ikke gjør det etter tulla er født heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...