Gå til innhold

Hei! Jeg er ny på DIB!


Mona + kid

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var mye på BIM da jeg gikk gravid, men gikk ikke videre til DIB etter fødselen! Fant ut at det kanskje var på tide å "flytte" hit nå og kanskje få noen tips og triks fra mødre som har barn på samme alder som meg. Kanskje jeg kan komme med noen tips selv også...

 

Jeg er 28 år og bor i Oslo med samboer. Fikk en datter 20. februar. Hadde termin 6. mars, men ble satt igang pga. svangerskapsforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo og velkommen!

 

Hyggelig med nye folk her, på denne nesten utdøende sida! Kanskje du kan skape litt mer liv?

 

Jeg er 27, bor på sørlandet med samboer og lille Hedda. Ho ble født 8 februar, nesten 3 uker før termin. Vi koser oss sammen, Hedda begynner å bli ganske aktiv. Rulle og åle er det store nå for tida, og stikkontakter er det mest interessante som finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hehe, jeg skjønte at ikke det var veldig befolka her, men det hadde vært koselig å dele erfaringer og opplevelser med mødre som har barn i samme alder.

 

Men hvis du er her, så kommer jeg jo langt med det :)

 

Vår Mia åler ikke enda, men hun ruller fra ryggen til magen. Så stikkontakter er populært ja, hehe. Hun trenger vel kanskje konstant overvåking nå som hun åler seg rundt omkring!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn jenta di har, Mia var på vår topp3 liste faktisk!

 

Det blir jo litt action når ho kommer seg fremover ja, men foreløpig går det ikke så fort i svingene.Vi har funnet ut at når det blir stille, da er det lurt å se etter hva ho driver med. Da er ho som regel opptatt med noen pøbel-streker:)

 

Det morsomme er at ho ser ut til å vite at ho er på ulovlig grunn når ho leker med stikkontakter og bøker og planter, ho ser på oss med lurt blikk når vi fersker henne. Så nå er det nok bare å rydde unna, er jo ikke gøy å si nei hele dagen!

 

Men det blir jo veldig gøy også da, når ho kommer seg fremover. Nå ser vi hva ho har hatt lyst å leke med i mange måneder. Aviskurven er veldig spennende, og hvis det står en brusflaske på gulvet er ho i storform!

 

Hvordan er dagene hos dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde Hedda som favoritt, hehe! Jeg hadde Sara. Også endte vi opp med Mia :)

 

Dagene hos oss er som regel herlige! Mia er veldig snill. Hun sover litt i løpet av dagen, helst etter et måltid. Hun får fire måltider om dagen, det siste på kvelden er rett før leggetid. Hun er veldig god på å leke med seg selv, så hun er ikke avhengig at noen leker med henne hele tiden, det er veldig greit, så får jeg gjort litt husarbeid innimellom... for det trengs skikkelig til tider, hehe!

 

Akkurat nå ligger hun på magen på krabbeteppet sitt og leker med leke sine, i allefall de hun får tak i, hehe! Jeg ser hun tar beinet oppunder seg som om hun skal til å åle seg av gårde, men så strekker hun det bare ut igjen og kommer ingen vei.

 

Aviser er populært her også. Papir generelt er veldig moro! Men jeg så redd for at hun skal skjære seg på papiret. Eller at det skal løse seg opp i munnen når hun spiser på det. Bekymra? Neeeeida ;o)

 

Ja, det er vel når de blir stille at det er greit å sjekke hva som skjer, hehe! Kanskje litt mer konsentrert når det er ulovlige ting på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...