Gå til innhold

dere som ikke gikk på prevensjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nesten mistet sexlysta helt..og vil egentlig bare slutte på pilla..

men det er jo GANSKE uansvarlig med tanke på at jeg ikke vil bli gravid igjen enda..

hva skal jeg gjøre.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at lysten er helt tilbake nei! Men det kommer sikker:/

Skrevet

ammer du? hvis ikke kan du jo prøve den p-staven=) den skal ikke forandre på noenting visstnok=)

Venninnene mine som bruker den, sier de ikke har merka nen forskjell verken her eller der, kan jo være en idè å bare prøve... eller bare skifte merke på pilla?

(så fremst du ikke ammer da..da blir jo ting litt vanskligere)

Skrevet

Julie Elisabeth ble unnfanget når jeg gikk på p-sprøyta :o) så ingenting er 100% sikkert.

Men ang. sex-lyst...... har du prøvd p-sprøyta? det finnes jo allternativer til p-pilla. eller kansje du kan snakke med legen og bytte til ett annet merke?

Skrevet

nei ammer ikke,men jeg reagerte på vanlige p piller med migrene anfall relativt ofte..

så jeg kan vel ikke bruke noen prevensjon med hormoner i...

Skrevet

hva med å prøve den p-staven? jeg ble anbefalt denne, selv om jeg ikke bør få i meg så mye hormoner, så den må jo være litt bra? hvem veit?

Eller hva med å få satt inn en kobberspiral? (eller kanskje det er risikabelt i forhold til om du skal ha flere barn)

Hør litt med legen din du=)

Skrevet

Når jeg bytta merke på p-pillene mine kom iallefall sexlysten straks tilbake.. så du kan jo prøve det? det er jo ulike hormoner i de forskjellige, så det er jo egentlig bare å prøve seg frem :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hva med p-ring?

Skrevet

ja den p staven....er det sånn under huden greier ?

spiral tør jeg ikke..

Skrevet

Japp, sånn under huden på armen, om jeg ikke tar helt feil... Nei, kan skjønne det med spiral ja...

Skrevet

hørt om LADY COMP eller BABY COMP?

de må du sjekk ut....søk etter det på nette...

ikke hormoner eller noe tull =) sjekker eggløsning å alt som er....

da jeg slutta på pillane så kom sex lysta brakanes tbake,skal ALDRI gå på hormon skit ijen

Skrevet

eg gikk bare ei lita stund på p-piller etter eg fekk alexandra.. tålte ikkje cerazette(eller noe sånn), så eg ville ha den som eg la under huden, men fikk den ikkje for eg kom nok te å reagere på den også. så da fikk eg den som eg gikk på før eg ble gravid, men tålte heller ikke den heller lengre.. så siden tidlig i vår har eg ikke gått på noe... blei super deprimert av de, og etter alle skrekk historiene og mine egne erfaringer skal eg ALDRI mer gå på p piller... liker heller ikke tanken på å sette noe inn der, du skjønner.. men når eg e ferdi me evt neste så blir det nok da eg gjer i så fall..

Skrevet

skjønner.. eg gidder ikke bry meg me prevensjon nå for alexandra er så stor at me vil prøve på ny(ikkje si det til noen da), vil ikke ha så altfor stor aldersforskjell... så det gjør ingenting om eg skulle bli gravid... eg har iallfall bestemt meg for p piller ikke er noe bra... virker som at leger ovs ikke har helt fullstendig peiling på det me p pillene og at vi jenter er forsøkskaniner.. iallfall det eg mener.. men alle mener jo forskjellig

Skrevet

skjønner..

jo du gjør jo hva som er best for deg..

jeg liker uansett ikke utviklingen som har blitt pga disse pillene..

vil helst slutte..

men kan ikke bli gravid igjen enda.

det blir LITT i det tidligeste laget..

hehe

Skrevet

Hei.

jeg tåler heller ikke p-piller, men har brukt p-ring. :) Fungerer kjempegreit! Merket ikke noe på humør eller vekt eller noe - og best av alt ingen migrene!

Skrevet

P-ring er bare en liten plast-ring som føres opp i skjeden. Merker ikke at den er der, og tar den ut etter 21 dager. så er det på'an igjen etter menstruasjon. Veldig greit! :)

Skrevet

ja da e litt tidlig da... nei hørte de skulle begynne å forske mer på de, og det bør de vel også

Skrevet

Jeg har brukt lady comp. Den vekker deg om morgenen på det klokkeslettet du har stilt inn og så måler du temp innerts i munnhulen før du gjør noe som helst.

Den skal være veldig sikker, men for å være det må en være veldig nøye med målingene. Jeg er også litt slik at jeg plutselig kan tro at compen viser feil fordi slik og slik. Fikk f. eks gul dag, som betyr usikker, men siden jeg og min mann var reist på spa-hotell, og jeg ikke er så glad i kondom så gambla vi, og dermed så ble jeg gravid.

Men det gjorde jo ikke så mye, minstemann har passert 2 år, og vi ønsket oss jo flere.

Ellers har jeg tenkt å kaste ballen over på mannen min når vi er ferdige med barn. Da kan han kutte strengen synes jeg. Jeg har ingen planer om å utsette meg selv for helserisiko ved å bruke hormoner til jeg blir 50!!!!!!!

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har tenkt å overlate ansvaret til mannen. ;) Det skal jo være et enkelt og reversibelt inngrep. Hormon-forstyrrelser her vi fått nok av, hva? ;)

Skrevet

Har du brukt piller før du ble gravid?

Hadde store problemer med å få fart på sexlivet igjen etter sist fødsel, men dfet tok seg opp etter ett år. Brukte da mini piller og kondom.

Håper du finner noe som fungerer for deg.

Lykke til:o)

Skrevet

hei kine. jeg har hatt det akuratt sånn som deg, humørsvinginger og lite sex lyst

så jeg kommer aldri til å gå på pilla eller noe prevansjon med hormoner. derfor tenker jeg på å sette inn kobberspiral etter fødselen. den er helt hormonfri og du kan ha den opp til 5 ( ??) ÅR. flere år i vertfall-- har hørt mange som er kjempefornøyd med den. så kansje det kan være noe for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...