Gå til innhold

Storesøster på 9 1/2 år på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at de fraråder å ha med søsken på ultralyd, men jeg har så lyst å ha med datteren min som er 9 1/2 år. Hun er jo så stor og fornuftig og dersom noe skulle være feil der inne, så vet jeg at hun ville taklet det bra. Hun får jo vite det i tilfelle uansett. Hun er i utgangspunktet veldig negativ til graviditeten, ønsker seg ikke søsken, så jeg tror det kunne vært veldig fint for henne å se den lille der inne.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv en sønn som er 9, og for meg var det ikke aktuelt å ta han med.

Hvis det er noe galt- hvordan tror du selv at du ville reagere? Jeg ville i alle fall reagert med sjokk og sorg, var det riktig ille ville jeg sikkert grått osv. Da hadde det ikke vært noe særlig for meg å ha en 9- åring i nærheten, som jeg hadde vært tvunget til å berolige, selv om jeg var alt annet enn rolig selv.

Jeg forundrer meg også litt over at du først skriver at hun er så "stor og fornuftig", og deretter at hun ikke gleder seg til å få søsken, det siste høres nærmest ut som sjalusi for meg, og altså ikke så veldig fornuftig og modent.

Det vi i stedet har vurdert er å ta med begge de vordende søsknene (9 og 6) på 3D- UL i uke 26-29, bare som en "luksus" nå som ordinær UL er overstått og alt så fint ut. Det ville jeg heller vurdert om jeg var deg.

Skrevet

Det er en grunn til at de fraråder å ha med barn på UL.

Jeg ville ikke tatt henne med. Gå heller på en 3D senere i svangerskapet, hvis alt står bra til ved den ordinære UL.

Skrevet

vi hadde med vår datter på 6 år på ul. hun syntes det var stor stas.hadde egentlig ikke tenkt å ta henne med inn, men hun ventet med morfar i gangen, og begynte å grine litt fordi hun ikke fikk være med inn. så derfor ble det slik. angrer ikke på det nå.

Skrevet

vår datter er 7 1/2. Vi hadde med min mamma og hun på ul. Vi var inne først, mens de satt ute og ventet. Ettersom alt var bra, fikk de komme inn begge to og se - det var stor stas! Min datter visste ikke at hun skulle få komme inn, bare at vi skulle se på babyen, og at vi skulle på kafé og spise kake med mommo etterpå;)

Skrevet

ville ikke tatt med i tilfelle noe skulle være galt. Vanskelig å forutsi reaksjoner både på liten og stor dersom noe ikke er som det skal.

Skrevet

hadde med min datter på ni.en kjempefin opplevelse:-)

Skrevet

Skal ta med storebror på 5 på 3D i okt. Har vært på to ul tidligere og kjenner liv hver dag så er litt sikrere på at alt er i orden.

Skrevet

På innkallelsen jeg har fått til UL står det at det kun er lov til å ta med en person og at barn ikke er tilatt. Det syns jeg er greit.

Skrevet

Tror ikke jeg vill gjort det. Hun er kankje stor, og fornuftig, men dersom noe skulle være galt, kanskje du selv reagerer på en annen måte enn det du tror, og det kan kanskje være skremmende for jenta di.

Ta heller med en dvd/video og få et opptak på det dere ser i magen, og la henne se det etterpå.

Men det er jo bare mitt råd da :)

Lykke til med UL uansett :o)

Skrevet

Kan man ta det opp på dvd? Kan alle gjøre det? Det hadde jo vært helt fantastisk :)

Skrevet

Jeg har også avtale den 13 til ultralyd og skal ta med min 12 år gammel jente. Hun gleder seg veldig mye til det=) Dette er ikke først gang jeg er på ult. det er 3. gang, så jeg håper alt er bra:o Mannen min er ikke like begeisteret for det. Han mener barn har ingen ting å gjøre med en slik undersøkelse.

Jeg er uenig, hun får jo vite om noe skulle være galt uansett så vi drar vi.

Er det først gang på ult. ville jeg ha vurdert annerledes, men ellers er det ingen dramatikk i å la søsken møte så tidlig etter min mening=)

Lykke til;)

Skrevet

Vi hadde med niesen min på 15. Jordmor syntes vi skulle inn først for å få bekreftet at alt var i orden, og så fikk hun komme inn i 5 minutter på slutten. Tror det var stas :)

Skrevet

Hadde ikke tatt henne med, selv om hun er voksen og moden, er jeg ikke så sikker på at det er bra for henne å være der hvis noe skulle være galt. Tenk om du begynner å hylskrike etc.

Da ville jeg heller tatt henne med på en senere ultralyd.

Håper du får bilder og evt dvd som hun kan kose seg med i første omgang :)

Skrevet

Jeg hadde med min datter både på ul i 12 uke og den ordinære,det gikk så flott atte :-) Når de anbefaler å ikke ha med barn,mener de små barn - dette fikk jeg bekreftet på den ord. ul'n. Hvis de finner noe galt bryter jo ikke jm ned og forteller alt foran barn da, hun hadde fint kommet på en unnskyldning så barnet kunne gått ut.

Ta med deg storesøster du, alt blir mer virkelig for dem når de får se dem på ul :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Trodde de aller fleste hadde så pass moderne utstyr, slik at en kan få det på dvd :o)

Men ta en telefon og sjekk på forhånd.

Vi fikk dvd sist, og det sto i innkallelsebrevet denne gangen, at dersom vi ville ha det, skulle vi ta med en tom dvd :o)

Gøy fo babyen å se når h*n blir større og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...