Gå til innhold

Når fortelle - og har dere vært hos legen enda?


snuppelura_jente3

Anbefalte innlegg

 

Hei,

Jeg er gravid med nummer 3, og har termin 7. mai. Har to jenter på snart 4 og 8 år. Ifølge kalkulatoren er jeg nå i 7. uke og formen er fin.

 

Når fortelle familie og venner om graviditeten? Et par stykker vet det allerede, for jeg har sluttet å røyke - noe som ikke gikk upåaktet hen.

Jeg klør litt i fingrene etter å fortelle det til jentene våre nå, men mannen min mener vi skal vente til 12 uker. Men det er jo innmari lenge til, synes jeg :o)

 

Når bestille time til legen?

Jeg er jo i fin form, og har jo gjort dette et par ganger før, så jeg har i utgangspunktet ikke noe hastverk. Men så er det fødeplass.. Jeg vil jo gjerne ha fødeplass på Ullevåll, men på våren er det jo føde-boom, så jeg lurer på om det kunne vært lurt å gått til legen nå, bare for å få bestilt fødeplass?

 

En annen ting..

Tidligere har vi kun hatt ordinær UL i uke 18, men denne gangen har jeg lyst til å se nurket litt flere ganger. Vet man nå får 3-dimensjonal UL, hvor man ser mer. Hvor tidlig tar man en slik UL, og når er man i stand til å se kjønn på UL?

Hvis man eks tar UL i uke 10, hva får man se da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at jeg vil vente litt til før jeg forteller noen om det, føler at jeg bør ha kommet ca 2 mndr på veg før jeg forteller d til de nermeste, men dette må jo være individuelt! Har foresten termin ca.5 mai:)

 

Når det gjelder ul, så ser du kun en slags skygge i uke 10, det er iallefall umulig å se kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allerede fra uke 6 kan du se hjerte slå på innvendig ul. ang fødeolass så gar det ann å sende en søknad selv, så slipper du å vente til legen får gjort det. har selv sendt søknad til riksen idag. 3 d ul er i uke noen og 20 tror jeg. jeg har mistet to ganger så jeg ville drøyet litt med å si det til barna hvertfall. blir litt vanskelig å forklare en 4 åring hvis det skjer noe og så er det jo sååå lenge å vete hvis alt går bra da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt det til flere allerede, men det er i tilfelle vi mister. Da ønsker jeg at de skal vite hva som har skjedd.

Har termin 16 mai.

Betillt time hos lege, men skal ikke dit før jeg passerer 12 uker.

Siden jeg er annengangs så ville de ikke se meg før jeg passerte 12 uker.

 

Har også lyst til Ul tidligere enn uke 18, men ikke sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er i 6. uke, og har tenkt å bestille legetime om 1 mnd tid. da er jeg ca 10 uker på vei. Skal da også bestille meg en UL på Volvat. Gjorde også det med minsten. (er gravid for andre gang). Og det var kjempefint å se den lille babyen. Du så rimlig klart at det var baby der ja, og så moro og høre hjertelyden. Kan av hele mitt hjerte anbefale og bruke ca 1.000 kr på en UL på privatklinikk.

 

Jeg har kun sagt det til noen få venniner, det grunnet en fest jeg ikke klarte å juge troverdig nok i..... Men skal vente til fullgåtte 12 uker med å fortelle det til andre. Men har jo såååå lyst da......

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i slutten av neste uke. Da er jeg 7 uker på vei.

 

Kommer ikke til å fortelle det til familie, venner, arbeidsplass etc før det har gått 12 uker.

 

De eneste som vet det er kjæresten min, kusina mi (som også venter barn), og ei 5 år gammel jente og bestemoren hennes, som jeg møtte på en ferje i helgen. Ungen satt ved siden av meg, og snakket i et sett:D "Hva jobber du med?", "Har du barn?", "Vil du ha barn?" "Når skal du ha barn?" (Da jeg svarte "til våren" våknet bestemoren til, og det hele ble til en "jeg har en baby i magen og den er enda mindre enn en eplestein"-samtale...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...