twist Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg har dessverre kommet til det punkt at jeg skal søke skilsmisse. Min mann og jeg har vært gift i åtte år og har en datter på åtte år. Jeg søker skilsmisse pga hans temperament. Vet dere hvor jeg kan henvende meg for å få akutt hjelp? Jeg bor på Grønland i Oslo. Er det et familievernkontor jeg må oppsøke eller det politiet?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Tilhører Grønland bydelen Gamle Oslo?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Siden dere har barn tror jeg dere må ha noen meklingstimer hos familievernkontor før dere kan ta ut separasjon/skilsmisse. Ta kontakt med et familievernkontor du! Vet ikke hvor slikt er i Oslo, men søk på nettet så finner du nok et. Lykke til!
HulaHula Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 E vel familievernkontoret du tar kontakt me.. Dåkker må inn å prate me en begge to, fortelle kor problem å sånt e å om d går ann å redde forholdet.. Søstra mi gjor d da ho skulle skilles..
*3 gutter i hus* Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 hei! Jeg bodde på ei lita øy i Hordalsnd da jeg måtte gå til det steget du gjør nå! Jeg snakket med kommunen og fikk beskjed om å bestille time til mekling på familievernkontoret. Dere MÅ ha meklingsattest for å kunne ta ut seperasjon!!!! Men dette skal nok gå bra skal du se :-) Jeg måtte tvinge min eks til å komme,men etterkvart gikk nå tngene av seg sjøl! du må søke om seperasjon til ditt fylke (fylkesmannen) Lykke til videre og bare spørr om du lurer! Jeg skal søke om skilsmisse i nov! da har det gått 1 år her!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Navn: Sentrum familiekontor Kategori: Familievernkontor Region: øst Fylke: Oslo Postadresse: PB 7022 St.Olavs plass Postnummer: 0130 Poststed: Oslo Besøksadresse: Munchsgate 5 B Telefon: 22 36 89 20 Telefaks: 22 36 89 39 E-post: [email protected] Åpningstider: vintertid 0800 - 1545 / sommertid 0800 - 1500 Beskrivelse: Bydeler: St. Hanshaugen 4, Grünerløkka 2 og Gamle Oslo 1
lotta72 har fått Anders Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Som skrevet over må du ha meklingsattest for å søke skillsmisse. Om han ikke møter til mekling går ikke ut over deg. Han vil få rekomandert brev om innkalling. Der vil det stå at han vil muligens komme dårligere ut om han ikke møter til mekling. Dere behøver ikke snakke om deres problemer når dere er på mekling. Det eneste de bryr seg om der, er hva slags dialog dere har anngående fordelig av omsorg for felles barn. Lykke til. Vet det er en vanskelig beslutning.
twist Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for god info alle sammen! Jeg skal ta en telefon til familievernkontoret nå og høre hva de sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå