jubajuba2 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg var ferdig med permisjonen med 1 mann feb 07. 19mars 07 begynnte jeg i ny jobb,60% stilling. Jeg har vært sykemeldt siden juli og blir det trolig resten av sv.skapet.Har jeg da tjent meg opp rett på penger i permisjonen? Sjefen min var usikker på dette.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Sykepenger er likestillt med lønn. Jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap og hadde full rettighet til foreldrepenger.
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Jo, du har opptjent deg rett til foreldrepenger. Foreldrepenger og sykepenger gir opptjeningsrett til foreldrepenger.
jubajuba2 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 Ok,takk for svar:) Nå ble jeg letta!
*3 gutter i hus* Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 kan man få foreldrepenge om man går på overgangs stønad???
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Nei, det er kun arbeidsledighetstrygd, lønnet arbeid og sykemelding som gir opptjeningsrett til foreldrepenger. Overgangsstønad får du jo som en slags kompensasjon/hjelp for at du ikke jobber når du er alene med barn.Du har kun rett på engangsstønad om du ikke har opptjent rett på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå