venter nr2;)19,03,08 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Gruer meg allerede til fødselen:( har jo født uten "problemer" før (ein gang) men gruer meg denne gangen:( er det noen andre som har i det hele tatt tenkt p fødselen???
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Jeg har tenkt en god del..... Hadde en tøff fødsel sist.Fødte først 21 dager over ul termin. Fødselen ble satt igang på fredags morgen, men gutten måtte hentes ut med katastrofesnitt mandag formidag. Altså over 75 timer etter start.... var helt utslitt, LIVREDD ks, men ble trillet avgårde i hu og hast... rett i narkose. Nå tenker jeg utrolig mye på hvordan jeg vil ha det, for jeg får lov til å bestemme en del selv. Planlagt ks? helst ikke... men gå igjennom det samme igjen? helst ikke..... Er utrolig fortvilet, forsøker å finne en løsning på det, men ender bare opp med å bli nærvøs.... håper jeg finner en god middelvei med sykehuset
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 uff,ja det er ikke noe kjekt og oppleve det fra det verste den første gangen! fødselen min begynte med vannavgang 23 timer før alt var ferdigt,så det blei såkalt tørr fødsel:( eterpå fikk dei ikke ut morkaka,strevde i over ein time mens eg låg og sil blødde:( og etterpå måtte eg i narkose for utskrapning og det tok eit døgn til før eg fikk sett pjokken:( så eg og mildt sakt gruer meg ein del,men føler også at eg på ein måte har "glemt"det som har skjedd...men men man tenker alltids litt....vi får håpe det er umuli og få det så "fælt" to ganger på rad da;)
twoboys & a girl Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Har å tenkt mye på det. Gruer meg, men det hadde vært verre hadde det ikke vært for optimistiske sambo. Hadde en ikke helt grei fødsel for 5 år siden. Har ennå litt tid til å mote meg opp. Har fått svangerskapskurs og jordmor har søkt om litt ekstra hjelp og oppfølgning til meg, så håper alt går så mye bedre nå. Lykke til med fødselene deres, måtte de bli drømmefødsler:o)
Knotten2 Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Jeg hadde også en ganske tøff fødsel sist, men tenker som så at det kan da ikke bli sånn to ganger på rad? Nei, jeg velger å være optimist; nå skal jeg kose meg. Det er foreløpig lenge til fødselen, og når den først er igang, er det jo lite man får gjort for å påvirke allikevel. Dette går bra jenter:-)
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 jo takk det samme=) samboerne kan godt vere optimistiske når dei ikke opplever den smerte som oss!!! tror dei hadde daua eg vist dei kunne fødd!!! man godt dei ikke kan,for da hadde alle vert enebarn=) vi får ta det som det kommer,,lykke til....
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2007 ja eg tenker litt sånn eg også! håper det hjelper meg videre!!!
elimor Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Jeg grudde meg veldig til fødsel nr. 2. Jeg fikk en avtale med en jordmor på fødeavdelingen i god tid før fødselen, og hadde med papirene fra forrige fødsel. Vi snakket oss gjennom forrige fødsel, noe som hjalp meg til å legge den bak meg. Ved fødsel nr. 2 gikk alt bedre enn ved nr. 1; mindre smerter, mye raskere, mer effektiv trykking og mye midre sliten. Nå venter jeg nr. 3, og har såvidt begynt å tenke på fødselen, jeg er mest redd for å ikke rekke frem i tide, da jeg fødte 20 min etter at jeg kom frem på sykehuset sist.
teso6 Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 herregud! Så lenge etter ultralyd termin??? Jøss, kva som gjorde at dei ikkje satte deg i gang før? Kor stor var ungen???? Må våre litt stor og etter så lang tid...... Stakkars deg! Forstår godt du er litt betenkt... Men skal litt til for at det kommer til å gå så galt ein gong til... Lykke til
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 teso6 Jo jeg gikk jo som alle andre 14 dager over, og var helt forberedt på at når jeg kom på overtidskontroll den dagen, skulle jeg settes igang. hadde med fødebaggen og hele pakka. Men neida... kom oppp, de sjekket alt (ctg,ultralyd...)de sa at jeg måtte forberede meg på en stor unge, men hvor stor unge de trodde jeg skulle få, fikk jeg ikke vite før senere...de sa at de valgte ikke å sette jeg igang, og at jeg skulle komme tilbake om 2 dager. jeg ble jo helt fra meg men... hva har vell mor å si når legen sier "babyen har det best i mors mage" så kom jeg tilbake da, på dag 16. fremdeles optimist... men det samme skjedde igjen. herregud tenkte jeg.... de er jo gått fra vettet alle sammen, og skjelte ut ei jordmor der. så spurte jeg legen:"hvor lenge kan jeg gå slik??????" og han sa bare så pent at :"så lenge vi følger med barnet, og barnet har det bra, er det ingen grense på dette" jeg var fly forbanna..... på dag 18 kom jeg inn igjen, og da uten forvarsel ble jeg satt igang.... de trodde jeg ventet en 5.5 kilos baby (fatter f... ikke at de da også ikke ville sette meg igang men..) men ut kom en ikke så stor liten gutt på 4100. men han var rynkete, brun, lange negler, hadde klort seg en del, bæsja i vannet... og flasset masse! ingen tvil om at han var et heftig overtidsbarn sa jordmor nei huff, det vil jeg for alt i verden unngå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå