Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Har ikke prøvd henne, men jeg vet hun bruker kurer ala ferber. Selv liker jeg ikke slike kurer, men jeg kjenner noen som har brukt henne.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Er i utgangspunktet ikke for det jeg heller, men nå er jenta mi blitt 15 mnd, ar ikke sovet en hel natt siden hun ble født. Vi har prøvd alt annet, vi har vært til homopat, akkupunktur, vi har samsovet, vi har sittet ved senga hennes, vi har hatt henne i vogna så vi kan trille henne i søvn. Har prøvd alt! Nå er det nummeret før forholdet mellom meg og pappan går til skogen pga dette her. Vi er utslitte, utbrendte og dønn fortvila. Pr i dag våkner hun ca 1 gang i timen hele natta gjennom!!!! Har tenkt å prøve "sove-karin" som sutvei, og fungerer ikke dette her, så tror jeg at jeg snart må legges inn!!! De som du kjenner til som har brukt henne, vet du om hun hjalp dem til å få barnet til å sove? HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 ikke samme anonym som over, men du har sikkert lest her : http://www.sovekarin.no/ lykke til, jeg ville prøvd henne jeg altså! Høres ikke ut som om dere er i en levelig situasjon!!
Willy Wonka Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 kan noen fortelle meg hva sove-karin går ut på?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Ja, barnet deres begynte å legge seg slik foreldrene ville. Hun våkner fortsatt svært tidlig om morgenen (05), men hun sover i ett frem til da. Jeg tror nok du får resultater, det er bare veien til Rom jeg ikke liker. Men jeg forstår problemet ditt:) Uansett hva dere velger, lykke lykke til!
Sjalabais Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Har ikke prøvd "sove-Karin", men er sterkt i mot metodene hennes. Hva med å søke hjelp hos "Midt-i-mellom"? Der vil dere få veiledning og hjelp fra psykologer o.l. for å finne en god løsning som forhåpentligvis vil fungere for dere som familie. De vil se dere som familie og legge et løp sammen med dere, i stedet for at dere skal følge en fastlagt standard "kur" som kanskje ikke vil være noe grei for dere i det hele tatt... Vil også anbefale deg å ta en titt på disse linkene: http://forebyggende.no/PDF/fokus-angst.pdf http://www.aftenposten.no/helse/article745695.ece http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1197152.ece?contentType=tips http://www.mothering.com/articles/new_baby/bonding/connection.html
Væren74 Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Hei! Jeg vet akkurat hvordan dere har det. Jenta vår begynte først og sove natta igjennom ved 18 måneders alder. Og da var vi slitne!! Vi prøvde Anna Wahlgren sin kur vi. Sove hele natten. Det tok 4 netter også sov hun faktisk hele natten. Selvsagt har vi hatt et og annet tilbakefall men går seg raskt til igjen. Her kan du lese masse om den: http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/sova-hela-natten og på hennes forum får du råd og veiledning. Dvs her: http://www.annawahlgren.com/forum/ Boken hennes får du også på norsk. Hvis du vil kan du sende meg en PM så forteller jeg gjerne mer om våre erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Anna walgren har vi prøvd, fungeret til dels i noen netter, så var det tilbake i den gamle leksa. Grunnen til at jeg ønsker å prøve sove-karin, er at hun kommer hjem til deg og skreddersyr et program + at man får oppfølging på tlf. Føler at det er vi som ikke klarer å gjennomføre et "program", og at den enste muligheten vi har for å få det til, er hvis vi får personlig oppfølging. Hva er midt-i-mellom, og hvor finner jeg noe om det? HI
OsloMor Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Brukte ferber på mine og det funket veldig bra, natten ble min igjen. Synes ikke det er så fryktelig dramatisk og ikke har barna blitt noe annet enn fornøyde over å kunne sove uavbrutt hele natten. Anbefaler ikke Anna Wahlgren mageleie??? Stikk i mot norske myndigheters anbefalinger. Lykke til uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 Men har du snakket med helsestasjonen da? Vi fikk hjelp der. De hjalp oss å lage et opplegg og ringte oss for å følge opp. Fungerte fint.
Sjalabais Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Her finner du "midt i mellom": http://www.midtimellom.no/ Tror du skal finne kontaktinfo m.m. på siden der :-)
Sjalabais Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Det er fagfolk som jobber sammen tverrfaglig, spesialpedagog, psykolog og homeopat bl.a. :-) De holder (dessverre) kun til i Oslo, så om du bor langt unna, så er det kanskje ikke så aktuelt...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Jeg har hørt at midtimellom klinikken kan hjelpe over teleforn og ha oppfølging over telefon. Vet om ei som brukte de med hell!! Det tar litt mere tid, men det er mye mere skpnsomt for barnet. Og det er jo det viktigste!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Nå blir jeg vel anklaget for barnemishandling, men jeg kan gi deg et tips som har fungert for meg likevel. Sønnen min har hatt vanskelig for å roe seg om natta helt siden han ble født, og de siste mnd har det bare blitt verre og verre, eneste måten han har roa seg på og sovna igjen har vært om han fikk pupp. Det blir man lei av når det er snakk om 4-6 ganger hver natt:) I hvert fall, jeg har vært gjennom hele lista av gode råd for å prøve å få ham til å sove natta gjennom og i egen seng, uten suksess. Så sier mamma at eneste måten hun fikk roa meg ned på da jeg var liten var med disse "posene" som er som en nattkjole man lukker i beina, og binder fast i sprinklene på senga. Sønnen min har alltid reist seg opp med en gang han våkner, og da blir han jo bare ennå mer våken, og har hylt til jeg tar han opp, uansett hvor lenge jeg venter, og hvor mange ganger jeg legger ham tilbake under dyna... Men i hvert fall, med denne posen kan han ikke reise seg, og han roer seg faktisk kjempefort, og sovner igjen i løpet av max fem minutter, som regel mye raskere. Han har flaske med vann og et par sutter innen rekkevidde, og forsyner seg selv om han er tørst i løpet av natta. Dette har nå fungert fint i over to uker, han våkna en del de to første nettene, men roa seg som sagt raskt igjen, nå i det siste har han ikke våkna noe særlig heller, og er en blid og glad og uthvilt unge hele dagen:) Jeg syntes det hørtes helt forferdelig ut å binde ungen min fast i senga, og synes det vel på en måte ennå, men jeg ser jo at det fungerer, og at han blir rolig av det. Det skader jo ikke å prøve i hvert fall, lykke til...
Sjalabais Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Ja, det høres forferdelig ut å binde fast babyene, men så lenge det gjøres på en trygg måte og en er der for de om det er noe, så er det jo helt greit i mine øyne. Det er ikke et førstevalg i forhold til å løse søvnproblemer, men et godt valg om en har prøvd andre ting uten hell. Så flott at dere har funnet en måte som fungerer for dere!
Sjalabais Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Det stemmer det og! De søker løsninger som gir trygge babyer/barn og fornøyde foreldre :-)
Nick2011 Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Vi prøvde henne når gutten vår var ett år, og etter en uke var alt mye bedre. Men han ble dessverre mye syk i en periode, staret hos dagmamma, og dårlige rutiner kom tilbake, deretter måtte vi bo et par måneder litt her og der pga av ombygging av bad, så vi har falt ut av rutinene igjen og ikke kommet oss tilbake. Så han kommer inn til oss vær natt igjen, han sover stort sett bra, men han skal ligge oppe på meg, så jeg sover ikke så veldig bra. Har egentlig lyst til at han skal sove i egen seng, men vi må bare få overskudde til å ta opp kampen. Vi får se. Men vil bare si at sove-Karin er veldig hyggelig og jeg ville nok ha kontaktet henne var jeg dere.
Herkules Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Jeg kjenner en som har brukt sovekarin og er veldig fornøyd. Hun hadde da en gutt på 18 mndr om jeg ikke husker feil og det løste seg helt med hjelp av Sovekarin. Hun fikk en datter nå og ringte for veiliedning med henne også. Da tror jeg de tok det på telefon. Sovekarin bor jo i nærheten her(osloområdet) så da var det også personlige møter . Mamma trener sammen med henne og hun mente at jeg bare kunne ringe, selv syns jeg det var litt drøyt siden gutten min har lett for å sovne selv- Jeg hadde bare nattammingen å avvenne så jeg tok ikke kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå