Gå til innhold

Tar dere med ungen i butikken hvis den har feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett gjennom tiden at det er en del som vurderer dette. Jeg har alltid hørt at har man feber, skal man holde seg innendørs. Jeg fikk aldri lov til å være med mamma ut, ikke en gang en liten tur i butikken, da jeg hadde feber som liten.

Hva er det som stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine er ute med feber de.. men de tar det med ro.

har alltid sovet ute i vogna uansett vær om de har hatt feber også de..

jeg tar de med i butikken om de har feber ja.. er allmentilstanden skikkelig dårlig blir de nok hjemme

Skrevet

Hvis jeg var nødt til å gå i butikken hadde jeg tatt lillemor med. Kan jo ikke være alene hjemme. Men som hoved regel er de inne med feber, men jeg tror ikke det er farlig og ta de ut med feber. Det beste er vel å slappe av hjemme!

Skrevet

Man taaler frisk luft selv om man har feber og jeg tar mine med ut paa butikken hvis allmenntilstanden deres er fin.Ser mer paa den enn paa feberen.

Mine faar sove ute osv ogsaa med lett feber.

Men min mamma var som din, men det bunnet og grunnet i at hvis jeg var saa syk at jeg maatte vaere hjemme fra skolen eller hun hjemme fra jobb saa fikk jeg vaersegod holde meg innendoers.....

Skrevet

ja, jeg lever helt som normalt selv om ungene mine har feber... en trenger absolutt ikke holde seg innendørs selv om et barn har feber -der er du nok litt feilinformert det kommer helt an på allmenntilstanden til barnet. en ser det selvsagt an og bruker fornuften.

Skrevet

ja det gjør jeg, ellers blir det ikke handla. Så om valget er å ta han med eller at han skal være uten melk og brød så tar jeg han med. Han sover forøvrig ute og.

Skrevet

Hvis vi må ha noe i utikken før mannen kommer hjem fra jobb tar jeg med ungene, men det er veldig sjeldent man virkelig må ha noe.

Skrevet

Tar med ungene ut med feber jeg, frisk luft har vel aldri skadet noen... Men om de er veldig slapp og dårlige, og bare ligger på sofaen så tar jeg dem selvsagt ikke ut. Er også litt forsiktig om de har skikkelig stygg hoste.

Eldste storkoser seg når han får trille tur, og det er godt å komme seg ut litt. Blir laaaange dager når de er hjemme og er syke.

I dag er faktisk eldste hjemme fordi han er forkjølet og litt feber men god allmenntilstand, tenkte å ta ham med i vogna både å velge og handle litt.

Når barna er litt større og må gå selv tar jeg dem nok ikke med i butikken med feber, blir fortere trøtt da.

Skrevet

Har vært alenemor, da er det ikke noe annet å gjøre enn å pakke barnet godt inn og begi seg til butikken om det er noe man trenger :o)

Skrevet

Jeg ser heller ikke noe problem med det så lenge allmenntilstanden er bra, men mamma ble jo helt på styr da hun hørte at jeg vurderte å ta vesla med ut å handle. Måtte derfor spørre...

Må jo bare kle skikkelig godt på henne.

Takk for svar! :)

Skrevet

Snuppa har ikke hatt mye feber på sine 11 mnd, men når hun har hatt det har hun iallefall sovet ute (da hun ikke sover annet enn i vognen på dagtid)....Men hun har liksom aldri vært noe særlig slapp. Vært i godt humør, bare litt trøttere enn vanlig. Tror nok jeg hadde tatt henne med på butikken en kjapp tur om det var noe jeg MÅTTE ha...

Skrevet

Ja, så lenge formen er grei, så gjør jeg det. Da vi var på legevakta med eldstemann en gang han hostet voldsomt og hadde feber, sa legen at hvis han ville ut, skulle vi bare ta han med ut selv om han hostet og hadde feber. Så lenge de er kledd på etter form, vær og vind, så gjør det ingenting.

Skrevet

Okei, takk for svaret. Da gjør jeg det med god samvittighet! :)

Skrevet

Vi tar ting med ro om det er feber ute og går, men det er ingen hinder i å være ute. Selv var jeg ute og lekte om jeg hadde feber da jeg var liten, selv om jeg hadde vært hjemme fra skolen. Så lenge jeg kunne ta ting i mitt tempo, slappe av og kose meg fikk jeg lov til det jeg ville. Men skolen og barnehage hører ikke febersyke barn hjemme syns jeg. Barnet har ikke godt av all støyen, og en blir ofte fort sliten når en skal konsentrere seg over lengre tid om noe.

Kanskje ikke så lurt å ta med barna ut i stiv kuling, men frisk luft har ikke tatt livet av noen. Tror ikke det gjør noen friskere å bare ligge i senga om en er syk heller jeg.

Skrevet

Er jo mange år siden feber alene ble regnet som en viktig faktor for å holde barn inne. Feber i seg selv er jo ikke skadelig (med mindre den er kjempehøy), det er jo allmenntilstanden man må vurdere ut fra når det gjelder hvorvidt ungen kan få ut eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...