Gå til innhold

skjer de fleste fødsler på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har hørt at de fleste fødsler skjer på natta! kan dere som har født fortelle når det skjedde! på nattta eller dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte på natta med førstemann..

Begynte å kjenne at ting var på gang i 1 tida på natta, og etter det gikk det fort.. Hun var ute 04.18 på morgenkvisten..

Tror det har noe å gjøre med at kroppen må slappe av for å lage og frigjøre et eller annet stoff som setter i gang fødsel, men ikke helt sikker på det altså!

Skrevet

Jeg har hørt at de fleste fødsler starter på natta, men trenger jo ikke nødvendigvis bety at ungen kommer ut på natta, det blir ofte dag før man kommer så langt..

Skrevet

Første gang gikk vannet tidlig om morgenen, og snuppa ble født på ettermiddagen. Fint å ha sovet og vært uthvilt, tror det hjalp på en enkel fødsel.

Skrevet

fødselene starter som regel når man er i ro.. å om natta er man jo helt i ro så!! fødselen min startet kl 02.30, men var ikke ute før 12.20 samme dag...

Skrevet

tror det er veldig forskjellig. med forrige-mann begynte alt ved 16 tiden og han var ute litt før midnatt!!

Skrevet

ja det er sikkert litt forskjellig! ønsker fler svar!

Skrevet

Sist startet fødseln kl 5 om natten, gutten var ute kl 9! Håper det skjer på natten denne gangen også, ganske greit med tanke på barnevakt. Mamma bor 5 min unna. Men skjer det på dagtid er mamma på jobb og er ikke sikkert hun rekker frem i tide....

Skrevet

Jeg spurte jordmor på føden om det, og hun sa at det var mange som kom inn på natta, men barnet ble kanskje ikke født før dagen etter. I tillegg kunne dagskiftene være travle på føden, for da kom alle som skulle bli satt igang eller ha keisersnitt. Så alt i alt, er det nok fødsler hele døgnet. :-) Jeg har født på natta med mine tre, og kan ikke forestille meg noe annet denne gangen. Rart det der.. :-)

Skrevet

Må legge til at jeg synes det er supert å bli innlagt på natta, for da slipper en å gå gjennom hele sykehuset fullt av folk og jeg full av rier. Alt en tenker på .. :-)

Skrevet

Her har 4 av 5 fødsler startet på natta.... Tror det som oftest begynner natterstid jeg, har det intrykket i allefall...

Skrevet

Vannet gikk kl 4 med meg, men ungen ble født på dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...