Gothminister Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Den første gangen gikk vi ikke gjennom fødselen.. Men,vannet gikk kl 02.00,fikk min første svake ri kl 04.15,og han var ute kl 05.42.. Er det en styrtfødsel?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 hmm..du føder nok raskt ja.... Min første fødsel startet med vannavgang, og 4,5timer etter var guttungen ute. Fikk da beskjed om at jeg fødte raskt, spesielt siden det var første gang. Da jeg fødte dattera mi 2 år etter, så gikk vannet kl 02.35 på natta (uten NOE forvarsel, hadde ikke vondt eller noe). Kl 03.00 ble hun født, hjemme på sofaen. De kalte det styrtfødsel. Når sistemann kom til verden i april i år, kjente jeg en svak smerte ca kl 15.00, og kl 16.10 var han født:) De fleste kvinnene i min familie føder raskt:)
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Åååå så heldige dere er, vil også føde raskt ! Heller føde på 1 time hjemme, enn 12 timer på sykehus..
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 oiii.. så raskt!!!!!!!!!! hva med mine 28 da??????????
Gothminister Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 2 gangen var på under 1 time,men fikk pressrier med en gang vi hadde satt oss i bilen for åreise til sykehuset... Holdt igjen som bare f...-,så kunne fint fodt før.. Jormora synest det så så rart ut att jeg lå det og krysset bena mina så lenge der jeg lå på fødesenga..hehe- Det var ikke noe godt,krysset bena bra da ja.. Nesten så jeg ødela bilsete til storebror.. hau. Ådæven,på sofaen hjemme!!!!!!!!!!.
snartmammapåny Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Jeg brukte 4,5time på min første. Jm sa at det var en kjapp fødsel, men ikke så kjapp at det kunne kalles styrtfødsel. De hadde en tids"grense" på det, men nå husker jeg ikke hva jm sa det var.
Gothminister Skrevet 10. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2007 Jormora mi sa det gikk fort på min første også,men jeg vet ikke hvordan de regner ut fødselen.. jeg kom jo på sykehuset siden hode ikke var festet,og fordi vannet gikk. Hadde ikke noe rier da i følge ctg? (kjente heller ingen da) Da jeg ringte på etter jormora så sjekket hu meg,og hadde da 9 cm åpning..
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Ja...uplanlagt hjemmefødsel var en spesiell oplpevelse.9 Men det var nok verre for mannen min enn for meg. Han var LIVREDD stakkar... Men det hele gikk veldig fint. Jeg hadde jo vært gjennom en forholdsvis rask om helt ukomplisert fødsel bare 2 år i forveien. Hjemmefødsel er abslolutt noe å anbefale:) Hadde det ikke vært for at minstemann kom før termin hadde vi muligens planlagt hjemmefødsel.. Men han kom før, og jeg var så usikker på om fødseln var igang -og då vi reiste på føden for å sjekke så bare "skjedde alt". På en time var det hele overstått:)
DenherJenta Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 det er vel ikke en styrt fødsel men en rask fødsel. jeg gikk inn på sykehuset kl halv 2 om natta. hadde vondt fra kl halv 4 og fem over fem kom nordjenta mi. en rask fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå