Gå til innhold

Hva feiler meg for tida, tro? Litt engstelig :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er av og til smånummen (stikker og prikker) i armer og bein , har urolige bein når jeg legger meg og mister fortsatt en del hår (slutta å amme for 6 mnd siden) og er generelt ikke helt i slaget. Er mer trøtt en vanlig også. Har også av og til sånne "rykninger" når jeg slapper av, sånn at tærne plutselig rører seg eller lårmuskelen plutselig strammer seg o.l. Skjer bare på kvelden når jeg endelig har tid til å sette meg ned.... Prøvene legen tok av meg (vitamin, stoffskifte, jern m.m) var normale, så da skjønner jeg ikke helt hva som feiler meg. Noen som har noen forslag? Engster meg mer og mer for at det er noe alvorlig, uten at jeg har noen idè om hva dette kan være....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne rykninger slet jeg masse med før også. Men bare på kvelden når jeg var trøtt. Har det ikke lengre nu. Jeg gikk heller aldri til lege med det, forsvant bare av seg selv... En teori var at jeg sto veldig mye på jobb (i bar) og at det var det som gjore det.

Men har du tatt det opp med legene din?

Skrevet

Åh, så godt å høre... Har hatt mye stress for tida, og legen mente at det kunne være en forklaring - hvis vitamin-/mineralprøvene var normale. Kanskje man spenner musklene ubevisst, og at det er derfor? Blir jo verre med en gang jeg engster meg for det, og når jeg glemmer av det så er det nesten ingenting. Huff, blir helt koko av å fundere på om jeg er syk, pleier ikke være sånn som engster meg :-(

Skrevet

Litt rart å lese innlegget ditt for jeg sliter med akkurat de samme tingene som deg! Men i motsetning til deg har legen min klart å finne ut at stoffskiftet mitt ikke er som det burde – først var det for lavt, nå er det for høyt (det siste muligens pga overmedisinering). Jeg er blitt litt bedre, men ikke helt. Slappheten og hårtapet har f.eks gitt seg, men rykningene er der fremdeles – om enn litt mindre.

Håper det er noe som gir seg – som hun beskriver i innlegget over her. Å få barn er jo stressende for kroppen.

Skrevet

Takk for svar, godt å høre at dette er noe flere plages med (ikke for at jeg ønsker andre skal plages med det samme, altså). Stoffskiftet mitt var for lavt for et par mnd siden, men dette hadde visstnok stabilisert seg nå. Men funderer litt på det at legene sier at en prøve er normal; hvis f.eks. alle prøvesvarene ligger i absolutt nedre del av normalområdet, så kan jo dette gi symptomer hvis man til vanlig har verdier lenger opp, liksom? Hm....

Skrevet

Hos meg hjelper magnesium (på kveld!) når det er sånn,

Skrevet

Aha....Det skal jeg prøve, tusen takk. Hadde forrsten også litt lavt på kalsium, og mener jeg har hørt at kalsiumopptaket kan forstyrres om man har for lite av noe annet.

Skrevet

Er ikke lege eller noe, men vil ikke lavt kalsiumsnivå gi slike symptomer som vi har da? Mener å ha lest noe om det en gang i tida…

Skrevet

Åh, skal sjekke det opp med en gang

Skrevet

Leste på lommelegen at man kan få stikking og prikking i fingre og rundt munnen av lavt kalsiumnivå, og blant annet at mangel på vitamin D kan gi kalsiummangel. Sto også at svangerskap og amming ofte ga mangel på vitamin D, så da er det jo ganske logisk. Vet at legene ikke sjekker ståa på D- vitaminer i de nvanlige testen sin, må visstnok ta en utvidet prøve for å sjekke dette. Skal jammen be om dette, for D-vitaminer er knallviktig for masse. Tusen takk for hjelp og innspill, er ikke engstelig lenger!!!!

Skrevet

Så bra! Tror jeg skal be om det jeg også.

Skrevet

prøv et vitamintiskudd og gjerne ta ekstra magnesium. Det skader ikke uansett. Ta gjerne også et omega 3 tilskudd!

Prøv å tøye musklene i kroppen 2-3 gager i uka. Og da mener jeg ordentlig uttøyning. Gå deg gjerne en rask tur først slik at musklene blir varme. Dette kans gjøre at blodgjennomstrømningen i musklene blir bedre og mortviske kramper/rykninger og prikking! Det fungerer godt på meg iallefall!

Skrevet

Ser du allerede har fått bra svar på innlegget ditt, så jeg støtter meg til det de andre sier.Jeg ville bare si at det var så koselig å se nicket ditt igjen:-) Det er deg jeg husker aller best fra tiden på BIM. Før het jeg Louise82, om du husker meg da....?

Skrevet

Det hørtes ut som et bra tips, kamomille, for jeg er ofte kald på beina også. Har trent altfor lite i det siste, også, skal bli mye flinkere fra nå av!!!

Skrevet

Selvfølgelig husker jeg deg :-) Bra med deg, da?

Skrevet

Nja, joda det går bra sånn bortsett fra at Sanne har fått astma akkurat som jeg har. Ble hentet av ambulansen forrige helg med skikkelige pusteproblemer. Nå venter vi på time hos spesialist, men hun har alt startet på astmamedisiner. Ellers står det bra til og permisjonen nærmer seg slutten. Sanne har fått plass i personalbhg til sykehuset jeg jobber på.

Så koselig at du husker meg igjen. Husker tiden med deg og de andre på 1.tri og videre som trygg og god. Jeg var totalt uviten og fikk mye hjelp. Ja, vi var jammen flinke til å hjelpe hverandre på BIM. Hvordan går det med lille Maja da?

Skrevet

Maja har det kjempebra, tar livet med ro og stresser ikke. Mye seinere enn søsteren, og det er faktisk ganske deilig. Krabber ikke ennå, bare åler seg rundt eller sitter og snakker med tærne sine, he he. Så dumt med den astmaen, hvorfor må de arve sånne plagsomme ting, tro? Typisk.... Jeg har og litt astma, men så langt har ikke mine vist noen tendenser. Krysser fingrene for at Sanne blir bra på medisiner, de aller fleste fungerer jo kjempefint med rett medisinering!

Enig i det du skriver om BiM, synes også det var så trygt og godt der. Føles som det er kjempelenge siden, hm....

Artig å høre fra deg :-)

Skrevet

Jeg hadde prikkinger i armer og bein og var veeeeldig trøtt og slapp. Mistet til slutt følelsen i hendene... ble sendt på sykehus for blodprøver, og da hadde jeg for lavt kaliuminnhold i blodet. Ikke kalsium. Det var ikke helt bra at det var så lavt, så begynte på tabletter med en gang, og etter en uke var jeg et nytt menneske :-)

Skrevet

Likte meg mye bedre på bim jeg. Tror hun vokser det av seg, men tiden vil vise. Sanne begynte ikke å krabbe før for 3 uker siden, og det syns jeg har vært topp. Morsomt at hun krabber nå, men man må passe på HELE tiden. Hun ålte nesten ikke hun, bare bakover! Problemet med astmamedisinene er at det er vanskelig å få de i henne. Hun vil ikke puste i masken:-) Må gi henne det når hun sover og da våkner hun etter en tid og er helt hyper. Ingen her hjemme sover om natta nå pga dette.

Hvis alt går som planlagt, er jeg tilbake på BIM til våren igjen. Tvi tvi!

Honningmelon under her husker jeg også godt fra BIM forresten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...