Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hvor "lite" liv i magen skal det være før man bør bli bekymret og ta kontakt med lege/jordmor? Babyen har blitt veldig rolig i magen. Igår og idag er det såvidt jeg kjenner den beveger seg. Virker også som at den har flytta på seg/sunket lengre ned. Er 33+6 idag. Husker ikke fra sist jeg gikk gravid. er 5 år siden..... Er litt bekymret men vil ikke virke hysterisk siden jeg kjenner litt liv....Men baby pleier å være ganske propell til vanlig....
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. september 2007 Ingen som kan svare meg?
Gordonia Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Gravide skal "telle trivselen" til babyen, heter det. Dersom man merker en endring i bevegelsene fra det som er normalt bør man ta kontakt med lege/jordmor for en sjekk. Det er sikkert som du sier at babyen har flyttet på seg og da merker man ikke sparkene så godt, men det er jo bedre å få det sjekket så slipper du å bekymre deg.
krokofant666 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 legg deg på rygg og drikk et glass iskaldt vann eller søt søt saft. Så skal du kjenne noe. Hvis du allerede har kjent liv i dag er ting i orden skal du se. En skal kjenne liv 3 ganger i døgnet så seint, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er jo mindre plass inni der også nå. Så det begrenser seg jo i grunnen selv. Masse lykke til.
line_n & sara Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 det er ikke unormalt at babyen blir mindre aktiv mot slutten, men ring føden, hvis du bekymrer deg mye! det er nok ikke noe i veien, men det er iallefall betryggende å snakke med de! så slipper du å gå rundt med nervene i høygir! du kan uansett ta å drikke litt iskaldt vann, spise is el..og sjekke om du får en reaksjon først!
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 Nå har jeg heldigvis hatt litt mere aktivitet.... Babyen fikk skikkelig sprelleanfall for noen minutter siden, men det har roet seg nå. Kjenner sparkene mye lengre nede nå enn før, så tror den har sunket endel siden lørdag. Må vel ha noe med det å gjøre, at den har blitt roligere.... Er det normalt at den synker ned så "tidlig"?
snart mamma t 2:-) Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 heia bekymret mor:-) samme her altså...men dette med å skifte mønster har jeg snakket med andre om...det er ikke noe fast mønster på alle foster så en får bare ta det som det er.. men kjenn etter og når en er i uke 32-34 så forandrer dette seg,hvertfall med meg...alt ble så mye roligere på natten.. stresser jeg er han aktiv men ellers så sover han hele natten..noe han ikke har gjort før.. men kjenner du mye liv ellers?
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2007 Normalt så er babyen veldig aktiv, så når den nå knapt har rørt på seg i hele går og frem til nå nettopp, uansett hva jeg gjorde (spiste søtt, drakk isvann, spiste isbiter, dytta etc...) så ble jeg bekymret. Den sover normalt om natta og våkner når jeg våkner om morgenen og lager masse liv. Men den har heldigvis begynt å røre mere på seg nå. Tror den har sunket nedover..... Kan det ha en sammenheng med at jeg var ekstremt dårlig igår? Kvalm, uvel, trøtt og generelt urolig i kroppen? Var så dårlig at jeg vurderte å ringe føden....
snart mamma t 2:-) Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 det bruker å gå et par dager opptil 4 dager at den er lite aktiv hos meg og.. men den er alltids i bevegelese men min er VELDIG aktiv da...nesten hele døgnet utenom på natten...hører det er normalt at den er aktiv om natten...men jeg har en gut til på 8 år og han var kjempe lat og sparket nesten aldri...og han er frisk som en fisk:-) så ikke uro deg..synket...nja...kan være det kansje...jeg og har blitt kjempe dårlig i dei ukene...hører ut som vi er i samme båt. er i uke 35 nå:-)
Mor til en stor og en liten Skrevet 10. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2007 Skal til jordmor på onsdag, så da får jeg vite om den har sunket eller om det bare er meg som føler det slik :-) Er iallefall ikke iform om dagene. Er nesten likedan som i begynnelsen da jeg var gravid + at jeg har hovnet mere opp de siste dagene. Babyen er til nomalt meget aktiv, nesten så et er plagsomt til tider, derfor ble jeg bekymret når den ble så rolig. Tusen takk for svar!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå